سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۴۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
حجت الاسلام امرودی با حضور در فرهنگسرای رسانه ضمن اشاره به انواع نقدر در هنگام انتشار اخبار نقد مشفقانه را بهترین نوع نقد‌نویسی برای فعالان رسانه معرفی کرد.

//////////////////////////////////////به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ هنر، حجت الاسلام امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری با حضور در فرهنگسرای رسانه به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به رویکردهای رسانه و کارکرد خبرگزاری‌ها در جامعه اسلامی گفت:  در حکومت اسلامی در کار انتشار خبر و اطلاع رسانی سه رویکرد متفاوت باید مد نظر قرار بگیرد  نخست اینکه انتشار خبر باید همراه با توجه دادن، موعظه و تنبه باشد، که به بشر کمک  کند به تعالی برسد در واقع اخبار باید جنبه تاثیر گذاری داشته باشد.

 دومین رویکرد تهییج و شور آفرینی است که می توان  نمونه های موفق آن را در کار خبرنگاران هشت سال دفاع مقدس دید.

 سومین رویکرد آگاهی بخشیدن به مردم است که در این رویکرد عقلانیت و حکمت جاری  است.

 امرودی در بخشی از صحبت‌های خود همچنین به شیوه های مختلف نقد در اخبار اشاره کرد و گفت: نقد‌ها به 6 قسمت تقسیم می‌شود. نقد منفی گرایانه، نقد منافقانه، نقد مغرضانه ، نقد معتصبانه و منصفانه  همگی از اشکال غیر صحیح نقد است؛ اما در این میان نقد مشفقانه بهترین شکل و حالت نقد نویسی در حکومت و جامعه اسلامی است که بایست اساس کار فعالان رسانه قرار بگیرد.

در انتهای نشست با حضور سعید صدرائیان مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی وهنری، مهدی محمدی رئیس فرهنگسرای رسانه و مهدی شکیبایی مدیر مسئول پایگاه خبری فرهنگ و هنر از فعالان رسانه این مجموعه  تقدیر و تجلیل کرد.

نظر شما