جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۸۶۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
در مراسم افتتاحیه گروه کانون‌های «ایران ما» مطرح شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم آیین افتتاحیه گروه کانون‌های «ایران ما»، گفت: راه اندازی کانون‌های داوطلب مردمی (جهادی) یادآور فداکاری‌های دوران دفاع مقدس است و امروز صحنه دفاع مقدس با سربازان جدید و تازه‌نفسی به نام نیروهای جهادی و مردمی تکرار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین افتتاحیه گروه کانون‌های «ایران ما»، کانون‌های داوطلب مردمی (جهادی)به همت مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری با همکاری فرهنگ‌سرای خاوران، یکشنبه ۲۶ مردادماه با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری ، تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان ، همچنین اکبر مختاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ و جمعی از اعضای کانون‌های مردمی و جهادی در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار شد. 


حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری با گرامی داشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت: یک روز دشمن با همه قوا در مقابل ایران ایستاد و صدام متجاوز به ایران حمله کرد. تازه انقلاب شده، ارتش یکپارچه نداریم و کشور دچار تلاطم سیاسی است. با ندای ملکوتی رهبر این انقلاب نوپا، همه مردم در عرصه‌های گوناگون آماده دفاع می‌شوند. یک نفر اسلحه دست می‌گیرد، یک نفر پشتیبانی می‌کند، یکی کمک پزشکی می‌رساند و... این وحدت ملت در آن زمان نمایان شد. 


وی اضافه کرد: امروز کرونا به همه جهان حمله کرده و در خارج از ایران اتفاقات عجیبی مانند ماسک دزدی، غارت فروشگاه‌ها و... را شاهد هستیم. اما در ایران عزیز ما هر کس با هر توانی مشغول کار جهادی شده است. عده‌ای ماسک می‌دوزند، گروهی معابر و خیابان‌ها را ضدعفونی می‌کنند، برخی در مراکز درمانی آبمیوه توزیع می‌کنند و هر کس به سهم خود با کرونا مقابله می‌کند.


رییس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: راه‌اندازی کانون‌های «ایران ما» یادآور فداکاری‌های دوران دفاع مقدس است و امروز صحنه دفاع مقدس با سربازان جدید و تازه‌نفسی به نام نیروهای جهادی و مردمی تکرار می‌شود. دفاع مقدس دانشگاه بزرگی بود که امثال شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید احمد کاظمی را در خودش تربیت کرد و گروه‌های جهادی هم مانند دانشگاه هستند. از همه کسانی که به راه‌اندازی و ادامه فعالیت این دانشگاه کمک کردند،سپاسگزارم. 


وی همچنین تصریح کرد: در عرصه‌های فرهنگی هم نیاز به کار جهادی داریم و راه نجاتی جز جهاد وجود ندارد. امیدوارم بتوانیم مطالبان نخستین جهادگر ما یعنی مقام معظم رهبری را برآورده کنیم و در زمره سربازان امام زمان(عج) قرار گیریم. 


اسماعیل قضاتلو مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و رییس فرهنگ‌سرای خاوران نیز در ابتدای این مراسم  با خیر مقدم به حاضران گفت: ویروس کرونا از ابتدای شیوع باعث دردها و مشقت‌های زیادی برای کشور شد، اما اقدامات جهادی مهمی هم در مبارزه با این ویروس انجام گرفت و دریچه جدیدی در زمینه فعالیت‌های جهادی باز کرد. 


وی افزود: مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگی فرمودند که اگر خط تحریف شکست بخورد، قطعاً جریان تحریم شکست می‌خورد. این جمله یک افق تازه در موضوع فرهنگ و رسانه برایمان گشود و اینکه بتوانیم حقانیت خود را به جهان اثبات کنیم خیلی جای کار دارد. اهمیت فعالیت‌های جهادی اینجا خود را نشان می‌دهد. 


قضاتلو با بیان اینکه تا کنون بیش از دو میلیون ماسک در قرارگاه جهادی حضرت زینب(س) فرهنگ‌سرای خاوران تولید شده، عنوان کرد: مهم‌تر از تولید ماسک، شروع یک حرکت جهادی و انقلابی است. برای بالندگی و پیشرفت کشور راهی به جز فعالیت جهادی و تفکر انقلابی وجود ندارد و باید این مدل را تکثیر کنیم. توجه به کانون‌های فرهنگی می‌تواند به پیگیری تخصصی امور فرهنگی کمک کند و راه‌اندازی و گسترش این کانون‌های مردمی یک ضرورت است. 


تجلیل از فعالان جهادی کانون‌های مردمی و خانواده شهید مهدی حبیب پور جهادگر عرصه سلامت پایان‌بخش این مراسم بود. اجرای نقالی با موضوع مباهله و اجرای سرود توسط گروه اسرا از دیگر بخش‌های مراسم بود. 
مطالب مرتبط
نظر شما