پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۸۷۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
فراخوان نخستین «مهرواره فصلی شعر آیینی» با عنوان «اشک ماه» ویژه تابستان ۱۳۹۹ از سوی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

«مهرواره شعر آیینی» برای نوجوانانبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ و هنر،به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انجمن شاعران نوجوان کانون در ادامه‌ سیاست‌های کلی کانون مبنی بر آسیب‌زا بودن برنامه‌های رقابتی، می‌کوشد تا نوجوانان را به تعامل، دوستی، همبستگی و مشارکت در فعالیت‌ها تشویق کند.

بر همین اساس در آستانه‌ ماه محرم و مراسم‌های سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)، نخستین مهرواره فصلی شعر با عنوان «اشک ماه» با محوریت شخصیت حضرت امام حسین(ع)، واقعه عاشورا و دیگر موضوع‌های مرتبط با ماه محرم، برگزار می‌شود.

ادبیات عاشورایی از غنی‌ترین و حماسی‌ترین ذخایر فکری و احساسی شیعی است و شاعران شیعه پرداختن به واقعه عاشورا را بر خود فرض می‌دانند و این جدای از محبت حضرت سیدالشهدا بی‌تردید ریشه در تایید و تشویق و سفارش ائمه معصومین (ع) دارد.

این مهرواره با هدف پاس‌داشت فرهنگ ارزشمند عاشورا، آشنایی بیشتر اعضای انجمن‌های شعر کانون در سراسر کشور با فرهنگ غنی عاشورا و تقویت هویت دینی و مذهبی، شناسایی، استعدادیابی و قدردانی از نوجوانان شاعر در زمینه آثار مرتبط با عاشورا و انگیزه‌بخشی و تشویق اعضا برای سرودن آثار تازه در حوزه ادبیات عاشورایی برگزار خواهد شد.

نخستین مهرواره فصلی شعر «اشک ماه» برای دو گروه سنی نوجوانان (۱۴ تا ۱۸) و (۱۸ تا ۲۲) سال و در قالب‌های آثار کلاسیک و آزاد (نیمایی، سپید) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۳۱ شهریور فرصت دارند تا آثار خود را به این رویداد ارسال کنند.

بر اساس مقررات عمومی اعلام‌شده، هر شرکت‌کننده می‌تواند در نهایت ۳ اثر را در قالب فایل word با فونت B.nazanin۱۴ به صندوق الکترونیکی مهرواره به نشانی mehrvareh.adabi@kpf.ir ارسال کند.

بنا بر اعلام این فراخوان، زمان اعلام نتایج نهایی ۱۷ مهر ۱۳۹۹ مصادف با اربعین حسینی خواهد بود و در صورتی که آثار ارسالی به حدنصاب انتشار کتاب برسد در قالب مجموعه‌ای منتشر می‌شود.

شاعران نوجوان برای آگاهی بیشتر از شرایط و مقررات این مهرواره می‌توانند به پایگاه خبری کودک و نوجوان به نشانی www.kanoonnews.ir مراجعه کنند و در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام با شماره‌های تلفن ۹-۸۸۹۷۱۲۸۸ و ۸۸۹۵۴۸۶۶ با پیش‌شماره ۰۲۱ داخلی ۱۱۰-۱۱۲ تماس بگیرند.

لینک فراخوان نخستین مهرواره فصلی شعر ویژه تابستان ۱۳۹۹

منبع: ایسنا
نظر شما