سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۹۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کتاب «زیبایی محض» اثر محمدجواد واسعی که در ۹۶ صفحه توسط نشر بنیاد قرآن منتشر شده و دربرگیرنده داستانی از زندگی امام حسین(ع) است در فرهنگسرای رسانه رونمایی شد. به گفته نویسنده کتاب؛ فرهنگ سازی داستان سرایی و داستان خوانی از ویژگی های این کتاب است.

رونمایی از کتاب «زیبایی محض» در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رونمای از کتاب زیبایی محض با حضور سردار مرتضی طلایی، حجت الاسلام سید مهدی حسین زاده رئیس نشر بنیاد قرآن،  مهدی محمدی رئیس فرهنگسرای  رسانه و جمعی از علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی  در امروز اول شهریور در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهدی محمدی رئیس فرهنگسرای رسانه گفت: ماه حرم امسال  با سال های قبل  فرق دارد،این وضعیت تابع هیچ تجربه قبلی نیست، وضعیت امروز یک وضعیت خاص است. پویشی که امسال مطرح شده مبنی بر هر کوچه، هر خانه و هر صفحه اینستاگرام یک حسینیه؛  واقعا ظهور و بروز دارد. تفاوت امسال با همه سال ها در این است که آیندگان می بینند شیعیان برای امامشان در دوره ای که مردم از هم فاصله می گرفتند تا بیمار نشوند برای اقامه عزاداری امام حسین(ع) چه کردند. باید قدر این تفاوت را دانست در این ایام خواندن کتاب های ارزشمند مرتبط با عاشورا را توصیه می کنم.


در ادامه سید مهدی حسین زاده رئیس نشر بنیاد قرآن گفت: حضرت زینب بانوی رسانه  است  وقایع و حوادث جهان را زیبا می بیند و این نشان از نگاه روان شناسانه حضرت است. بانویی که قامت قیامت در تن دارد و قیامت برپا می کند. رسالت رسانه ثارالله است که خاموش نمی شود؛ حضرت زینب شهادت را در جهان انتشار داد، بانوی شهامت و شجاعت است و رسانه عاشورا را در جهان منتشر کرد.

وی ادامه داد:  حضرت زینب (س) سند مسند کربلا را به تصویر کشید و فرماندهی جبهه مقاومت را سرداری کرد. او با خطابه خود سند حقانیت کربلا را به کانون رسانه جهانی مبدل کرد. او شاهد عاشورا بود و تمام صحنه های عاشورایی را مستندسازی کرد. او راه را به ما نشان داد و باید آن را سرمشق خود قرار دهیم.

مرتضی طلائی با بیان  اینکه کتاب «زیبایی محض» نشان دهنده محتوای بسیار عمیق و اثرگذار این اثر است گفت: در این ماه در سراسر کشور بالغ بر چهار هزار موسسه و تشکل قرآنی داریم و به دنبال این هستیم که در تمام استان های کشور خانه های قرآنی ایجاد کنیم.


وی تصریح کرد: کانون قرآن و عترت بنیاد قرآن و تعامل با آقای واسعی صاحب این اثر فصل جدیدی برای جامعه قرآنی ایجاد کرد که باید بتوانیم با صاحبان قلم و نویسندگان آثار قرآنی و آثاری که مرتبط با خاندان  عصمت و طهارت است تجمیع کنیم  تا آن را توسعه و گسترش دهیم. در گروه های مختلف نویسنده داریم و اثر وجود دارد، فعالان قرآنی در این حوزه  میتوانند مستقیم ورود کنند و آثاری که مرتبط با قرآن و عترت است مشارکت دهند.

طلایی افزود: فرهنگسرای رسانه می تواند با همکاری بنیاد قرآن، موسسه فرهنگی مذهبی ائمه اطهار و اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور فصل جدیدی در حمایت از تولید کنندگان آثار قرآنی داشته باشد و  پایگاه رونمایی از آثار قرآنی و عترت معرفی شود. 

محمدجواد واسعی  نویسنده کتاب  گفت: نام کتاب زیبایی محض است، بنا بر فرموده حضرت زینب(س) «ما رئیت جمیلا» هر چه دیدم زیبایی بود. برای انتخاب نام  کتاب بین زیبایی مطلق و زیبایی محض شک داشتم و زیبایی محض انتخاب شد که مطلقش از آن خداوند است  . بخش های کتاب هم بر اساس همین لغت نام گذاری شده مثلا زیباترین اندوه، زیباترین کودک، زیباترین طلوع و غیره انتخاب شده و واژه هایی انتخاب شده تا هم بتوانند داستان را منتقل کند  و داستان را مطالعه کند. به صورت روایی و داستانی مطالب بیان شده و سعی کردم داستان ‌های  طویل در دو صفحه بیان کنم.

نویسنده کتاب افزود: اهمیت دیگر کتاب فرهنگ سازی داستان سرایی و داستان خوانی است، این کتاب برای همه سنین و طیف های سلیقه قابل مطالعه است . هر داستان می تواند یک فیلم نامه و انمیشن و نمایش نامه باشد. نوشتار کتاب به گونه ای است که به صورت داستانی باشد نه این که فقط یک مقطع تاریخی ارائه شود. سعی کردم جذابیت واژه ها و داستان هایی که در این اثر است رعایت شود. تمام زیبایی هایی که حول محور امام حسین(ع) وجود دارد  و صرفا حادثه کربلا نیست و پیش از ولادت امام حسین(ع)، ولادتشان، کودکیشان، جوانیشان، داستان ازدواجشان، وارد عرصه کربلا شدن و انتخاب بزرگانی که قرار بود در این صحنه حضور داشته باشند و حادثه کربلا و پس از آن است. 

نویسنده کتاب ادامه داد:  این کتاب 40 داستان و عنوان دارد و مقدمه ای است تا بتوانیم فهم بیشتری درباره واقعه کربلا داشته باشیم. 

مطالب مرتبط
نظر شما