پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۰۸۹۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
نمایشگاه مجازی کتاب‌های عاشورایی کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با عنوان «تکیه کتاب» راه اندازی شد.
برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب‌های عاشوراییبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، عباس باباخانيان سرپرست مديريت كتابخانه‌ها و ترويج فرهنگ كتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری نمایشگاه مجازی با موضوع معرفی «کتاب‌های عاشورایی» به مناسبت فرارسیدن ماه‌های محرم و صفر خبر داد و گفت:نهضت عاشورا آثار معنوی و تربیتی فراوان داشته و دارد و همچنین تاثیری که حادثه کربلا در اندیشه و رفتار مسلمانان و حتی غیر مسلمانان برجای گذاشته تا آخرین لحظه زندگی بشر استمرار خواهد داشت؛ به دلیل اینکه واقعه عاشورا یک حادثه نیست، یک تفکر است. حال یکی از بهترین راه‌های شناخت و درک درست از تفکر نهفته در واقعه عاشورا، مطالعه کتاب‌های موجود در این زمینه است. از طرفی استقبال جامعه مخاطب کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از این کتاب‌ها، نشان دهنده میزان علاقه‌مندی به این حوزه و ظرفیت‌های موجود در میان مخاطبان آن است.

وی افزود: در واقع «تکیه کتاب»، نمایشگاه مجازی کتاب‌های عاشورایی است که در آن فهرستی از آثار موجود در کتابخانه‌های سازمان با محوریت حضرت سیدالشهدا (ع) و واقعه عاشوراست و تمامی شهروندان محترم می‌توانند تحت شبکه یکپارچه کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به این منابع دسترسی پیدا کنند.

نمایشگاه مجازی کتاب‌های عاشورایی در دو بخش شامل کتاب‌های «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند به منظور دریافت فایل عناوین کتاب‌ها به dtlib.ir مراجعه کنند.



برای دريافت اطلاعات بيشتر می‌توانید با شماره تلفن ٩٦٦٥٣٤٦٢ تماس بگیرید.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دارای ۱۱۰ کتابخانه در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران است که شهروندان با عضویت در نزدیکترین کتابخانه محل سکونت خود می‌توانند از خدمات و امکانات تمامی کتابخانه‌های این سازمان به صورت رایگان استفاده کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما