جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۹۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری اباعیدالله الحسین(ع) فرهنگسرای امید برای چندمین سال متوالی ، مسابقه کتابخوانی " زنان عاشورایی" را برگزار می کند.
فراخوان مسابقه کتابخوانیبه گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ در این مسابقه که با مشاركت مديريت امور كتابخانه هاي سازمان فرهنگی هنری برگزار خواهد شد ؛   10 تن از بانوان بزرگواری كه در واقعه عاشورا حماسه آفرينی کرده اند معرفی می شوند و براساس محتوای تولید شده که  در قالب پادكست  خواهد بود مسابقه ، روزانه طراحي و اجرا خواهد شد.
تاریخ نشان داده است که زنان صالح می توانند در جهت رسیدن به والاترین مقام انسانی، همپای مردان گام بردارند و برای حفظ کیان اسلام و معرفی آن، مجاهدت کنند. نمونه برجسته چنین انسانهای سرافراز، زنانی هستند که در حماسه عاشورا حضور داشتند و نقشی جاویدان از خود باقی گذاشتند. 
گفتنی است مسابقه کتابخوانی "زنان عاشورایی"، بصورت مجازی و از روز دوم محرم آغاز و بمدت ده روز ادامه خواهد داشت و علاقمندان هر روز  با پاسخ به سوال مسابقه که از محتوای پادکستها تهیه شده ؛ می توانند در مسابقه شرکت نمایند و گزینه صحیح را به شماره 2000183713 پیامک نمایند. 
لازم به ذکر است فایل پادکستها و سوالات مسابقه هرروز در صفحه اینستاگرامی فرهنگسرای امید به نشانی @farhangsara_omid بارگذاری و در معرض دسترس علاقمندان قرار می گیرد.
منابع در نظر گرفته شده برای این مسابقه  شامل : "مقتل مقرم" تالیف سید عبدالرزاق مقرم ، " نقش زنان در حماسه عاشورا" تالیف محمدصادق مزینانی و "زنان عاشورایی و دختران شیطان" تالیف موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت می باشد.




نظر شما