شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۹۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
به هرحال پرونده قرار داد نجومی (6/5 میلیون یورو)مارک ویلموتس برای 30 روز سرمربی گری تیم ملی فوتبال ایران قصه پُرغصه ای شده است این روزها بر دل گرفتار میلیونها ایرانی که با وجود شرایط سخت معیشتی اما همچنان دل گرم هستند به مسئولانی که صمیمانه به ملت در دورترین نقطه کشور سرگرم کمک رسانی اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر، قرار داد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران این روزها ابعادی فراتر از ورزش پیدا کرده است. از بُعد مدیریت و سیاست گرفته تا قضایای فرهنگی و شخصیتی. بسیاری این قرار داد را با برجام و خسارتی که آمریکا به ایران تحمیل کرد، تشبیه می کنند و خیلی ها نیز اقدام ویلموتس را خیانتی به ملت ایران می دانند. پای وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، مجلس شوریا اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور هم به این پرونده باز شده است. آنچه مشهود است اینکه طرف مقابل اقای ویلموتس در این قرار داد از کمترین آگاهی برای بستن یک قرار داد بین المللی با یک طرف خارجی برخوردار نبوده است. از طرف دیگر رفتار ویلموتس به عنوان یک شخص، باید نماینده فرهنگ و تمدن غربی کشور خود باشد اما در این باب بیشتر شبیه به راهزنانی می ماند که پس از مدتها که دسته اش به کاروانی نزده و بلافاصله وقتی قافله ای را می بیند با هدف غارت اموال آن هجوم برده است. مضاف براینکه سرمربی که برای تیم ملی یک کشور انتخاب می شود باید سنبل شخصیت، تاریخ و وفاداری به آن کشور باشد.

با این وجود مارک ویلموتس را حرجی نیست آنچه مایه تعجب است نااگاهی مدیران اسبق فدراسیون فوتبال از بدیهی ترین امورات مربوط به قرار دادها است یعنی داشتن یک وکیل حقوقدان مبرّز و کارکشته به هنگام انشاء قرار دادها است. در این فقره عمدا یا سهوا (که این موضوع به مقامات قضائی مربوط است) شخص رئیس فدراسیون سابق فوتبال هیچ توجه ای نداشته و فاجعه بار تر اینکه حاضر نیست خطای خود را بپذیرد. که به نظر می رسد احتمالا گرفتار خودبرتر بینی مضاعف شده اند. 

به هرحال پرونده قرار داد نجومی (6/5 میلیون یورو)مارک ویلموتس برای 30 روز سرمربی گری تیم ملی فوتبال ایران قصه پُرغصه ای شده است این روزها بر دل گرفتار میلیونها ایرانی که با وجود شرایط سخت معیشتی اما همچنان دل گرم هستند به مسئولانی که صمیمانه به ملت در دورترین نقطه کشور سرگرم کمک رسانی اند. ملت به این دست از این مدیران متعهد و متخصص در این شرایط نیالزمند است.

داستان آقای رئیس سابق و قرارداد نجومی ویلموتس
مطالب مرتبط
نظر شما