جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۰۹۰۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
رئیس پلیس پیشگیری ناجا از تصویب راه اندازی قرارگاه مرکزی "تحول" و "تحرک" کلانتری و پاسگاه ها با پیش بینی فعالیت ۹ کمیته تخصصی خبر داد و گفت : اجرای طرح های " نو " در پلیس پیشگیری ناجا کلید خورد.
راه اندازی قرارگاه مرکزی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سردار مهدی معصوم بیگی  در حاشیه بازدید از مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا در تشریح اولویت های ماموریتی پلیس پیشگیری ناجا اظهار کرد: بخشی از اولویت های ماموریتی پلیس پیشگیری ناجا برگرفته از "سیاست های کلان و کلی نیروی انتظامی" و بخشی هم بر مبنای نیاز سنجی، احصای دقیق امور انتظامی و مربوط به فعالیت" تخصصی ـ ماموریتی ویژه و تعریف شده" این پلیس است. در حال حاضر" هوشمند سازی " یکی از برنامه های اولویت دار است.

ارائه سالانه بیش از ۳۵ میلیون خدمت در کلانتری ها
وی با اشاره به اینکه بیشترین مراجعان نیروی انتظامی به "پلیس پیشگیری" است، گفت: سالانه بیش از ۳۵ میلیون خدمت انتظامی توسط عوامل کلانتری ها، پاسگاه ها و مراکز انتظامی به مردم و مراجعان ارائه می شود. در سال بیش از ۵ میلیون پرونده در مراکز انتظامی  تشکیل می شود و در فرآیند رسیدگی قرار می گیرد.

کلانتری ها و پاسگاه ها در خط مقدم خدمات دهی به مردم  
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه کلانتری ها و پاسگاه ها در خط مقدم  اجرای ماموریت های نیروی انتظامی هستند، اظهارکرد: علاوه بر هوشمندسازی پلیس پیشگیری، اجرای "طرح های نو" در این پلیس در دستور کار است و عملیاتی شدن برخی از این ایده و طرح ها مصوب و برخی دیگر در فرآیند تصویب و برگزاری جلسات  نهایی شدن است.

تسریع و تسهیل خدمات دهی به مردم با هوشمندسازی پلیس
معصوم بیگی خاطرنشان کرد: "هوشمند سازی" پلیس  ضمن " تسهیل امور "  باعث  "تسریع"  و "روان سازی" در روند خدمات دهی به مراجعان می شود و در نتیجه تحقق این مهم ارتقای رضایتمندی مردمی  را در پی دارد.  

افزایش تحرک و تحول در پلیس پیشگیری با تقدم کلانتری ها
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه افزایش " تحرک " و " تحول " در این پلیس با تقدم در کلانتری ها و پاسگاه ها از دیگر اولویت های اساسی است، گفت:  در راستای تحقق این مهم، راه اندازی " قرارگاه مرکزی تحول و تحرک کلانتری و پاسگاهها  " ( کوپ ) در تداوم برنامه های شورای عالی تحول کوپ تصویب شده است و در واقع از این  قرارگاه، به عنوان " گام دوم " طرح  تحول کلانتری ها و پاسگاه ها یاد می شود.

فعالیت ۹ کمیته تخصصی در قرارگاه مرکزی تحول و تحرک
وی با بیان اینکه  فعالیت ۹ کمیته تخصصی در این قرارگاه پیش بینی شده است که به زودی عملیاتی خواهد شد، اظهارکرد: راه اندازی و عملیاتی شدن  " قرار گاه های فرعی "  به فرماندهی انتظامی استان ها نیز اعلام و ابلاغ شده است.

معصوم بیگی افزود:  کمیته "تصویرسازی مطلوب و اطلاع رسانی"  با مسئولیت معاونت اجتماعی ناجا، کمیته "هوشمندسازی و فناوری  پلیس" با محوریت فاوای ناجا و کمیته "افزایش بهره وری و  اصلاح روندها" با مسئولیت معاونت طرح، برنامه و بودجه ناجا از جمله کمیته های تخصصی این قرارگاه هستند.

وی اضافه کرد:  کمیته "عملیات انتظامی " با مسئولیت پلیس پیشگیری ناجا، کمیته " صیانت و بصیرت افزایی" با مسئولیت بازرسی کل ناجا از دیگر زیر مجموعه های عملیاتی قرارگاه مرکزی تحول و تحرک کلانتری و پاسگاه ها هستند.

تاکید فرمانده ناجا بر بهبود وضعیت کلانتری ها
به گزارش پایگاه خبری پلیس، معصوم بیگی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تحول درکلانتری ها و مراکز انتظامی و بهبود خدمات دهی اظهارکرد: کلانتری ها، پاسگاه ها و مراکز انتظامی " ویترین" و"پیشانی" نیروی انتظامی هستند بنابر این بر مبنای انتظار، تاکید و دستور جدی سردار " حسین اشتری " - فرمانده ناجا - مبنی بر بهبود و تسهیل روند خدمات دهی در این مراکز، تمهیداتی را در دستور کار داریم. هر چند که در فاز اول تعالی رفتار و عملکرد نیروهای شاغل در کلانتری ها را دنبال کردیم.
منبع: ایسنا
نظر شما