سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۹۰۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
با هدف آشنایی با نویسندگان فارسی صورت گرفت
مهم‌ترین هدف تألیف کتاب این است که کودکان با شاعران و نویسندگان بزرگ فارسی آشنا شوند، بازنویسی قصه‌های آنها را بخوانند تا در آینده که بزرگ شدند اصل کتاب‌ها را مطالعه کنند.

چاپ هشتم قصه‌های تصویری کلیله و دمنه برای کودکان و نوجوانانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ۱۰ قصه‌‌ تصویری از کلیله و دمنه به روایت مژگان شیخی و تصویرگری فرهاد جمشیدی در نوبت چاپ هشتم منتشر شد.

این کتاب بازنویسی کتاب کلیله و دمنه به روایت مژگان شیخی، برای گروه سنی کودک و نوجوان است که در آن قصه‌هایی از مرغ ماهی‌خوار حیله‌گر، شیر و خرگوش دم سیاه، لاک‌پشتی در آسمان، زبرا و دوستانش، مرد جهانگرد و مار خط‌خطی، موشی که دختر شد، چشمه‌ای که مال ماه بود و ... آورده شده است. تلاش مژگان شیخی برای روایت داستان‌ها به زبان ساده و انتخاب داستان‌های اخلاقی و عبرت‌آموز از ویژگی‌هایی است که می‌توان بدان اشاره کرد.

مهم‌ترین هدف تألیف کتاب این است که کودکان با شاعران و نویسندگان بزرگ فارسی آشنا شوند، بازنویسی قصه‌های آنها را بخوانند تا در آینده که بزرگ شدند اصل کتاب‌ها را مطالعه کنند. کلیله و دمنه کتابی شامل داستان‌های متنوع و زیاد است ولی انتخاب این تعداد داستان و مفاهیم آنها به این دلیل بوده که هم حجم کتاب خیلی بالا نرود، هم اینکه موضوعات داستان‌ها برای مخاطبان امروزی ملموس‌تر باشد. تصویرهای کتاب با فضای داستان‌ها و موضوعات آنها همخوانی دارد.

کتاب‌های بنفشه واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی، ده قصه‌ی تصویری از کلیله و دمنه را در نوبت چاپ هشتم، تیراژ ۲۲۰۰ نسخه و قیمت ۲۰۰۰۰ تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

برای تهیه این کتاب می‌توانید به نشانی اینجا مراجعه کنید.



نظر شما