جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۹۱۱۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
دبیر بخش داستان‌نویسی جشنواره «فصل همدلی» ضمن تشریح محورهای این جشنواره، مهم‌ترین ویژگی آن را حمایت از نویسندگان تازه‌کار دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، قاسمعلی فراست دبیر بخش داستان‌نویسی جشنواره فصل همدلی که به همت فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود ضمن تشریح اهداف برگزاری این جشنواره گفت: موضوع جشنواره «فصل همدلی» در واقع اعلام عام در سطح کشور در خصوص داستان کوتاه، داستان بلند و رمان در قالب همیاری و کمک مردم در شرایط نامساعدی است که به واسطه شیوع ویروس کرونا در کشورمان ایجاد شده است. در حقیقت محور برگزاری جشنواره فصل همدلی این ویروس منحوس است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای شرکت نویسندگان در این جشنواره وجود ندارد، افزود: نویسندگان حرفه‌ای و یا حتی نویسندگان مبتدی می‌توانند آثار مربوط به موضوع جشنواره را ارسال کنند؛ اما نکته مهم این است که این آثار نباید قبلاً چاپ شده باشد و این آثار که در زمینه کرونا به رشته تحریر در می‌آید، باید در جشنواره فصل همدلی رونمایی شود.

فراست تأکید کرد: آثار برگزیده جشنواره در قالب کتاب‌های مستقل به چاپ می‌رسند و به صاحبان بهترین آثار، به پاس قدردانی از زحماتشان جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

دبیر بخش داستان‌نویسی جشنواره فصل همدلی به معیارهای برگزیده شدن آثار اشاره کرد و گفت: در وهله اول نخستین شرط پذیرفته شدن آثار این است که به مفهوم ساختاری، داستان بوده و ویژگی‌های داستانی قدرتمند را دارا باشد و حتماً باید محور و موضوع ویروس کرونا باشد.

فراست با بیان اینکه داوران بخش داستان‌نویسی انتخاب شده‌اند، گفت: آقایان محمدرضا بایرامی، مجید قیصری و شهریار عباسی داوران بخش داستان‌نویسی هستند که با دقت و ذکاوت آثار را بررسی خواهند کرد. 

دبیر بخش داستان‌نویسی جشنواره فصل همدلی گفت: من فکر می‌کنم مهم‌ترین موضوع در این جشنواره این است که آثاری که به ارمغان می‌آید چاپ شود تا نویسندگان و به خصوص کسانی که برای اولین بار می‌نویسند، تشویق شده و نتیجه کارشان را مشاهده کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید نویسندگان مبتدی را حمایت کرد تا انگیزه پیدا کنند، تصریح کرد: تشویق و حمایت از این دسته از نویسندگان باعث می‌شود آنها با انگیزه فراوان‌تری به سمت خلق آثار بهتر حرکت کنند و یکی از اقدامات ارزنده و شایسته دیگری که جشنواره فصل همدلی می‌تواند و باید انجام دهد این است که ارتباط خود با نویسندگان و به خصوص نویسندگان مبتدی و آماتور را قطع نکند و همواره با آنها در تعامل باشد.

جشنواره ادبی «فصل همدلی» در دو بخش شعر و داستان به همت فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
مطالب مرتبط
نظر شما