جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۹۱۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
اعلام برنامه‌های حوزه کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری
سرپرست مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری در ماه‌های محرم و صفر از اجرای پنج برنامه «محفل مقتل»، مسابقه کتابخوانی «زنان عاشورایی»، «تکیه کتاب»، طرح «کتاب‌رسان» و اتوبوس کتابگرد هدهد خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، عباس باباخانیان سرپرست مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری برنامه‌های این سازمان در حوزه کتابخوانی به مناسبت ماه‌های محرم و صفر و ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را تشریح کرد و گفت: برنامه «محفل مقتل» به معرفی کتاب‌های عاشورایی معتبر و مستند و ارائه سیرهای مطالعاتی کتاب‌های عاشورایی در قالب پادکست، موشن‌گرافیک و قالب‌های دیگر با همکاری ناشران، نویسندگان، کانون‌ها، هیئات مذهبی و دیگر گروه‌های فعال در این حوزه می‌پردازد.

وی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی «زنان عاشورایی» خبر داد و گفت: این مسابقه با رویکرد معرفی ایثارگری‌های زنان در عرصه جهاد و شهادت و با استناد به کتاب‌های «نقش زنان در حماسه کربلا» تألیف محمدصادق مزینانی، «مقتل مقرم» تألیف سید عبدالرزاق مقرم و «زنان عاشورایی و دختران شیطان» تألیف مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت برگزار می‌شود. 

باباخانیان افزود: نمایشگاه مجازی کتاب‌های عاشورایی با عنوان «تکیه کتاب» یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در این ایام است که به معرفی کتاب‌های عاشورایی موجود در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران می‌پردازد. این نمایشگاه در دو بخش انجام می‌شود. در بخش اول؛ فهرست تمام کتاب‌های عاشورایی موجود در کتابخانه‌های این سازمان در دو بستهٔ ویژهٔ کودکان و نوجوانان و ویژهٔ بزرگسالان تهیه و در فضای مجازی منتشر می‌شود. در بخش دوم نیز به منظور تسهیل در دسترسی شهروندان به کتاب‌های عاشورایی، با اجرای طرح «کتاب‌رسان»، فهرستی از کتاب‌های ناشران با تخفیف و ارسال رایگان، معرفی و اطلاع‌رسانی می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با تماس تلفنی و بدون نیاز به تردد در شهر، کتاب‌های مورد نیاز خود را سفارش داده و با تخفیف ویژه درب منزل تحویل بگیرند.

سرپرست مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری درباره اتوبوس کتابگرد هدهد نیز بیان کرد: امسال با توجه به اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی و لزوم برگزاری مراسم‌های ویژه محرم و صفر در فضاهای باز سطح شهر، با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و مبلغان دینی برای تبیین حماسه تاریخ ساز عاشورای حسینی برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان، یکی از اتوبوس‌های کتابگرد هدهد در سطح شهر حضور خواهد داشت و در آن برنامه‌های متنوعی مانند اجرای مقتل خوانی به زبان‌های زنده دنیا، اجرای مسابقات کتابخوانی عاشورایی برای مقاطع مختلف سنی، پاسخگویی به شبهات عاشورایی و برپایی کرسی‌های پرسش و پاسخ، بیان احادیث امام حسین(ع) و... برگزار خواهد شد. در اجرای این برنامه با عنوان «سیاره نور» حوزه علمیه دارالسلام مشارکت می‌کند. 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت dtlib.ir  مراجعه کنند و یا با شماره ۹۶۶۵۳۴۶۲ تماس بگیرند. 
مطالب مرتبط
نظر شما