جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۰۹۱۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
از سوی فرهنگ‌سرای سرو انجام می‌شود
فرهنگ‌سرای سرو همزمان با ماه‌های محرم و صفر برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کند که تولید مستند «حسین سیدالشهداء(ع)» شامل گفت‌وگو با پرچم‌دوزان قدیمی تهران یکی از این برنامه‌ها خواهد بود.
مستندی درباره پرچم‌دوزان قدیمی تهران تولید می‌شود/// برای روز جمعه منتشر می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رؤیا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ و رییس فرهنگ‌سرای سرو به تشریح ویژه‌برنامه‌های این مرکز به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و گفت: سوگواره مجازی «روایت شیدایی» مهم‌ترین برنامه این مرکز به مناسبت ماه محرم است. این سوگواره در دو بخش عکس و فیلم کوتاه برگزار می‌شود. بخش عکس در دو شاخه عکس حرفه‌ای و عکس موبایلی و بخش فیلم کوتاه صرفاً به فیلم‌های موبایلی اختصاص دارد. 
وی ادامه داد: مستند گزارشی «حسین سیدالشهداء(ع)» دیگر برنامه فرهنگ‌سرای سرو به مناسبت ماه محرم است که به مفهوم بسیار مهمی به نام پرچم در عزاداری سید و سالار شهیدان می‌پردازد. پرچم نماد هر کشور، تفکر و جنبش است. حضرت اباعبدالله(ع) نیز برای حرکت و قیام مقدس خود دارای پرچمی بود و به همین دلیل یکی از ابزارهای هنری برای زنده نگه داشتن یاد حماسه‌سازان کربلا، طراحی و تهیه پرچم است. در مستند «حسین سیدالشهداء(ع)» مخاطبان با برخی از پرچم‌دوزان قدیمی در بازار تهران و کرامت‌ها و سنت‌های کهن که عموماً در این ایام انجام می‌شود، آشنا خواهند شد.  

رییس فرهنگ‌سرای سرو با بیان اینکه این فرهنگ‌سرا مراسم تعزیه‌خوانی را به مدت ۱۰ شب در دهه دوم ماه محرم برگزار می‌کند، افزود: رسانه‌ها در بیان واقعه عاشورا کارکردی تاثیرگذار و مهم دارند. مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ نیز ۱۰ موشن گرافیک ۳ دقیقه‌ای با موضوع بررسی واقعه عاشورا از منظر تاریخی و تحلیل نتایج آن در آینده جهان اسلام و چگونگی شکل‌گیری واقعه عاشورا تولید و منتشر می‌کند. 

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به تولید کلیپ‌های عاشورایی اشاره کرد. کلیپ «امام حسین(ع) و آثار دکتر شریعتی» در قالب پنج ویدئو مروری بر بخش‌هایی از سخنان دکتر علی شریعتی در حسینیه ارشاد به مناسبت محرم دارد و از سخنرانی‌های «حسین وارث آدم»، «شیعه»، «یک حزب تمام» و... تولید شده است. کلیپ «لبیک‌گویان حسینی» نیز دیگر تولید این مرکز است.

علاقه‌مندان برای مشاهده برنامه‌های مجازی فرهنگ‌سرای سرو می‌توانند به صفحه اینستاگرام این فرهنگ‌سرا به نشانی farhangsara_sarv مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.
نظر شما