شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۰۹۱۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
فرهنگ‌سرای ملل ویژه‌برنامه «شرح صدر» را به مناسبت چهل و دومین سالگرد ربایش امام موسی صدر برگزار می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ایمان کرد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و رییس فرهنگ‌سرای ملل از برگزاری ویژه‌برنامه «شرح صدر» به مناسبت چهل و دومین سالگرد ربایش امام موسی صدر خبر داد و گفت: امسال سالگرد ربایش امام موسی صدر با ایام عزاداری عاشورای حسینی و روز تجلیل از اسرا و مفقودان مصادف شده است و در همین راستا برنامه ویژه‌ای در تداوم سایر برنامه‌های سازمان با رویکرد بین‌المللی و هم‌افزایی جبهه فرهنگی مقاومت برگزار می‌شود.

کرد افزود: امام موسی صدر بخشی از هویت، تاریخ و موجودیت منطقه جنوب غرب آسیا و حتی شمال آفریقا، خصوصاً جمهوری اسلامی، لبنان و آرمان فلسطین و نمونه بارزی از کارآمدی و اثربخشی برنامه‌های تبلیغی و تربیتی روحانیون و سلاله پاک زهرای اطهر سلام‌الله علیها در تداوم راه امامان معصوم علیهم‌السلام است. حرکت امام موسی صدر متأثر و منبعث از قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام بوده و توانست تمام ملت سربلند لبنان، اعم از شیعه، سنی و مسیحی را تحت تأثیر و همراه خود کند، همان گونه که امام حسین(ع) در روز عاشورا هستی و بشریت را تکان داد.

 وی ادامه داد: قدرت گفتمان و حقانیت راه امام موسی صدر، اظهر من الشمّس بوده و هست و چون مخالفان در برابر ایشان حرف و استدلالی برای ارائه نداشتند، در برابر آن دریای عمیق دانش و معرفت به نامردی متوسل شدند و جهان بشری برای هر روز ۴۲ سال غیبت امام موسی صدر باید افسوس بخورد. این برنامه در روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور با حضور اعضای خانواده معظم امام موسی صدر، میهمانان لبنانی و مسئولان فرهنگی کشور از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود و مخاطبان می‌توانند به صورت مجازی از برنامه بهره‌مند شوند.

برای حضور مجازی در این برنامه می‌توانید به صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای ملل به نشانی farhangsaramelal1 مراجعه کنید یا برنامه را از طریق اپلیکیشن جهانی زوم در نشانی https://us04web.zoom.us/j/2750858949 دنبال کنید. 

نظر شما