جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۳
کد خبر: ۱۰۹۲۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
وقتی با رضا رویگری صحبت می‌کنیم بسیار ناراحت می‌شویم که چرا این بیماری آنقدر میان ما و او فاصله انداخت. عاشق امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) است و خدا را شکر می‌کند فرصتی برایش پیش آمده تا با این کاراکتر به امام حسین(ع) ادای دین کند.
در کوچه و خیابان به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛  یکی از نقش‌هایی که در سریال "مختارنامه" دیده شد بعد از بازیگران بخش اشقیا، حتماً نقش کیان ایرانی یا کیسان ابوعمره است. این نقش را رضا رویگری  ایفا کرده و این روزها در بستر بیماری است؛ کیسان ابوعمره معروف به کیان ایرانی از اهالی کوفه و یاران نزدیک مختار ثقفی که کنیه او ابوعَمْرَه بوده‌است. مختار پس از تسلط بر کوفه، او را به سرپرستی نگهبانان (شُرطه) این شهر گماشت. او قاتلان امام حسین(ع) را به مختار معرفی می‌کرد و عمر بن سعد و بنا به قولی شمر بن ذی‌الجوشن به دست او کشته شده‌اند و همچنین خولی بن یزید اصبحی به دست او اسیر گشته‌ است.

این ایام وقتی با او صحبت کردیم خودش هم بیننده سریال "مختارنامه" بود؛ خدا را شکر می‌کرد که توانست با این ایفای نقش نوعی ادای دین به امام حسین(ع) داشته باشد؛ بسیار علاقه‌مند شخصیت حضرت عباس(ع) است.اما ناراحت است که چرا به هنگام پخش سریال "مختارنامه" به بهانه نقش کیان با او تماس می‌گیرند و پس از آن دوباره خبری نمی‌شود. خوشحال است که این نقش آنقدر در ذهن و دل مردم جا باز کرد که هنوز هم در کوچه و خیابان با او مواجه می‌شوند، "کیان" صدایش می‌زنند. 

وقتی امروز دوباره به همه اتفاقات "مختارنامه" نگاه می‌کنم می‌بینم که چقدر همه‌چیز درست کنار هم قرار گرفتند؛ خصوصاً انتخاب بازیگران که چقدر بر مبنای اصول جلو رفت و به اعتقاد من "مختارنامه" جزو سریال‌های کم‌نظیر تلویزیون است. بازیگران دوست دارند با افتخار کنار میرباقری باشند، چون او از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند تا به صحنه‌ها و میزانسن‌های منطقی و سازگار با محیط برسد. این توجه به ظرافت‌ها و موشکافی در کار همه را حیرت‌زده می‌کند تا با او کار کنند.  او شخصیت ها را به صورت پیچیده ترسیم می کند تا در عمل بهترین نتیجه به دست آید. 

رضا رویگری خیلی مثل گذشته اهل صحبت کردن نیست؛ احتمالاً دوری از صحنه تئاتر و سینما و تلویزیون آنقدر آزارش داده که از همه چیز و همه‌کس دلخور است. اما خودش می‌گوید که آن‌چیزی که روحیه می‌دهد و انگیزه‌اش را بالا می‌برد توجه مردم است که او را در کوچه و خیابان به نام کارهای ماندگارش خصوصاً "کیان" به یاد می‌آورند. امیدوار است که مشکل جسمانی‌اش برطرف شود هرچه زودتر به صحنه هنرمندی و هنرنمایی برگردد. 

برای او در این روزهایی که نام امام حسین(ع) بیش از زمان‌های دیگر فریاد می‌شود و همه برای غربت اهل‌بیت، اقامه عزا می‌کنند یاد او و خیلی از هنرمندان تلاشگر در این عرصه می‌افتیم. کیانِ "مختارنامه" دوست دارد به کار برگردد، توجه ببیند و به مشکلاتش رسیدگی کنند. اما نه متولیان امر سری به او می‌زنند و نه مثلِ گذشته دوستانش سراغی از او می‌گیرند؛ آرزویش بازگشت سلامتی است تا اینکه بتواند دوباره سرحال، دغدغه‌هایش را بازی کند.

فیلمی را می‌‌خواست بسازد که بودجه‌اش فراهم نشد و هنوز نتوانسته به روال عادی‌اش برگردد. حالش بهتر شده اما عصا دستش می‌گیرد تا به قولِ خودش تعادلش را حفظ کند. رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون این روزها حال و روزِ مساعدی ندارد، دوست دارد دوباره جلوی دوربین حاضر شود. 

او می‌گوید: واقعاً انگار برای کسی مهم نیستیم دست‌اندرکاران و متولیان امر سراغی نمی‌گیرند؛ آنهایی که وظیفه‌شان است می‌دانند از هیچ‌کدامشان خبری نیست. بازیگران هم خبری نمی‌گیرند اما برایشان آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

رویگری در جریان این گفت‌وگوی کوتاه آرزو کرد تا دوباره سلامتی‌اش را مثل قبل بدست آورد تا خیلی از نقش‌هایی که بازی نکرده را بتواند ایفا کند.  
منبع: تسنیم
نظر شما