پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۹۲۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
عضو هیئت‌داوران بخش فیلم سوگواره «روایت شیدایی» عنوان کرد
مهریار مهدوی عضو هیئت‌داوران سوگواره «روایت شیدایی» گفت: نگاه ما در سوگواره «روایت شیدایی» به خاص بودن عزاداری امسال چه از منظر سوژه‌ها و چه از منظر زاویه دید است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مهریار مهدوی عضو هیئت‌داوران بخش فیلم سوگواره «روایت شیدایی» با اشاره به دلیل برگزاری این سوگواره توسط فرهنگ‌سرای سرو گفت: امسال به دلیل بیماری کرونا شیوه برگزاری عزاداری‌ها متفاوت شده و به همین دلیل شیوه‌های سنتی نظیر روضه خانگی مطرح شده است. این موضوعات سوژه‌های جدیدی در اختیار عکاسان و فیلم‌سازان قرار داده است تا عزاداری امام حسین(ع) در قالب‌های متفاوتی به تصویر کشیده شود. 

وی ادامه داد: از همین منظر معتقدم که تولیدات رسانه‌ای اعم از عکس و فیلم که امسال تولید شود، ارزش بسیار بالاتری داشته و ماندگار خواهد شد، چرا که در دهه‌های آینده می‌تواند به عنوان اسنادی برای نسل‌های بعدی مورد توجه قرار گیرد. سوگواره روایت شیدایی با توجه به همین موضوع برپا شده است. 

او با تاکید بر سهولت مستندسازی در سال‌های اخیر توسط عموم مردم گفت: موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد سهولت در فیلم‌سازی است که در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی برای عموم مردم فراهم شده است. در گذشته اگر کسی می‌خواست فیلم بسازد نیاز به تهیه‌کننده داشت چرا که تهیه دوربین، لابراتوار و... هزینه‌بر بود، اما اکنون با ظهور تلفن‌های همراه هوشمند، هر کسی به راحتی می‌تواند با موبایل خود تصویربرداری کرده، تدوین کرده و مستندسازی کند. علاوه بر این بعد از ساخت آن فیلم به راحتی می‌توانید آن را نشر بدهید و در شبکه‌های اجتماعی پخش کنید. بنابراین باید نوع نگاه افراد و اندیشه‌شان را مورد بررسی قرار بدهیم. 

مهدوی درباره نگاه سوگواره روایت شیدایی به تولیدات هنرمندان گفت: نگاه ما در این سوگواره به خاص بودن عزاداری امسال است، چه از منظر سوژه‌ها و چه از منظر زاویه دید. همه این فرصت را دارند که در این سوگواره شرکت کرده و تولیدات خود را به دید بقیه برسانند. از همین روی از همه دعوت می‌کنم در این سوگواره شرکت کرده و در این قالب عزاداری محرم امسال را ماندگار کنند. عزاداری امام حسین(ع) در کشورمان به دلایل متعدد دارای ظرفیت‌های تصویری بسیار بالایی است و هر کس با توجه به دید مردم‌شناسانه خود می‌تواند آن را نمایش دهد. 
مطالب مرتبط
نظر شما