شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۵
کد خبر: ۱۰۹۳۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
فرهنگ‌سرای دانش کلیپ «با هنرمندان» را با معرفی حسن روح‌الامین تولید و در فضای مجازی منتشر کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای دانش کلیپ «با هنرمندان» را با معرفی حسن روح‌الامین نقاش شناخته‌شده تولید و در فضای مجازی منتشر کرد. 

حسن روح‌الامین متولد ۱۳۶۴ در جنوب شهر تهران و نقاش ایرانی است که عمدتاً تابلوهایی از واقعه عاشورا را تصویر کرده است. وی یکی از نامزدهای عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی است. روح‌الامین از طریق برادرش به هنر نقاشی علاقه‌مند شد و در هنرستان هنرهای زیبای تهران مشغول به تحصیل شد. وی فارغ‌التحصیل دانشکده هنر دانشگاه شاهد است و پایان‌نامه‌اش حول موضوع عاشورای حسینی است، به همین دلیل بیشترین تابلوهایی که تا کنون کشیده، مفهوم عاشورایی دارد.

آثار روح‌الامین رئالیستی و از فضای فیگوراتیوهای کلاسیک و باروک و نورپردازی‌های اعصار گذشته بهره برده است. ده‌ها تابلوی ماندگار و زیبای مذهبی و عاشورایی به همراه تصویرسازی مجموعه داستان میرزا کوچک‌خان، کمیک‌استریپ از زندگی سید مجتبی نواب صفوی و به تصویر کشیدن واقعه مسجد گوهرشاد از کارهای روح‌الامین به شمار می‌رود. او همچنین پرتره‌هایی از حاج احمد متوسلیان و شهید محسن حججی خلق کرده است. 

از جوایز کسب‌شده توسط این هنرمند می‌توان به کسب جایزه دوم جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، منتخب مسابقه بین‌المللی ادیان توحیدی، جایزه ششم جشنواره تجسمی دامون‌فر، جایزه نخست رشته تصویرسازی جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، جایزه دوم تصویرسازی جشنواره تجسمی آزادگان و جایزه مداد پرنده از جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نام برد. 

تهیه و تدوین این کلیپ توسط محسن سپهرپور انجام شده است. علاقه مندان می‌توانند کلیپ «با هنرمندان» را در ادامه مشاهده کنند و برای بهره بردن از برنامه‌های مجازی فرهنگ‌سرای دانش به صفحه اینستاگرام این فرهنگ‌سرا به نشانی  farhangsaradanesh مراجعه کنند. 

نظر شما