جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۹۳۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
مجتبی رحماندوست دبیر علمی جشنواره «فصل همدلی» این جشنواره را فرصتی برای برجسته‌سازی فداکاری کادر درمان در دوران شیوع ویروس کرونا دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مجتبی رحماندوست دبیر علمی جشنواره «فصل همدلی» با بیان اینکه پیدایش و شیوع ویروس کرونا در جهان، تمام کشورها را با مشکلات بزرگی مواجه کرده است، گفت: باید بپذیریم که این ویروس، سبک زندگی انسان‌ها در اقصی نقاط جهان، به ویژه ایران را دستخوش تغییرات قابل ملاحظه‌ای کرده است. مردم و به خصوص کادر درمان در مقابله با کرونا، این دشمن خطرناک به شدت با سختی و مشقت مواجه هستند و این اقدامات کادر درمان و تمام کسانی که در مقابله با کرونا نقش مهم و اساسی دارند قابل تقدیر بوده و باید برجسته‌سازی شود.

رحماندوست هدف از برگزاری جشنواره «فصل همدلی» توسط فرهنگ‌سرای اندیشه را برجسته‌سازی فداکاری کادر درمان کشورمان دانست و افزود: پرداختن به همنوع‌دوستی و فداکاری‌های این قشر از جامعه، نباید محدود به امروز و دوران درگیری با کرونا باشد. در واقع باید تلاش کرد اقدامات ارزنده کادر درمان برای نسل‌های آینده در قالب کارهای فرهنگی و هنری در حافظه تاریخ به یادگار بماند.

دبیر علمی جشنواره «فصل همدلی» با اشاره به نقش مهم و غیرقابل‌انکار آثار هنری در ترویج فرهنگ ایثار، شهامت و ازخودگذشتگی، تصریح کرد: دست‌اندرکاران و متولیان فرهنگی پس از پایان جنگ تحمیلی همواره کوشیدند تا اقدامات رزمندگان و شهدا را زنده نگه دارند. امروزه نیز متولیان فرهنگی در قالب تولید آثار فاخر در زمینه کتاب، رمان و فیلم مجاهدت‌های کادر درمان را ماندگار خواهند کرد.

جشنواره فصل همدلی در دو بخش شعر (کلاسیک، نو، ترانه) و داستان (داستان کوتاه، داستانک، خاطره، دلنوشته و وقایع‌نگاری تاریخی ادبی دوران کرونا) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و شعر دعوت می‌توانند داستان‌ها و اشعار خود را با موضوع محوری همدلی و مواسات و نگاهی به عناوین: صلح و آرامش، فرشته‌های زمینی (یاریگران- مدافعان و ایثارگران سلامت)، پایداری و صبر، امید، خودباوری و شکوفایی، اخلاق، معنویت، نیایش و عظمت خالق برای جشنواره ارسال کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط شرکت در جشنواره می‌توانند به نشانی andishe.farhangsara.ir مراجعه کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما