سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۰۹۴۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با صدور پیامی اهانت به قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص)‌ را محکوم کرد.
واکنش آیت الله جوادی آملی به کاریکاتور موهن «شارلی ابدو»به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ آیت الله جوادی آملی در پیامی که از پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید منتشر شده ، با اشاره به اینکه چیزی که جهان را حفظ می‌کند عقل است، بیان کرده است: اینکه می‌بینید ـ معاذالله ـ برخی‌ها به وجود مبارک پیغمبر(علیه و علی آله افضل صلوات المصلین) اهانت می‌کنند یا به قرآن اهانت می‌کنند، این کشورها باید بدانند که روی شاخه درخت نشستند و دارند ریشه آن را قطع می‌کنند، آنها آمدند جهان را به عقل نزدیک کنند تا عاقلانه و موحّدانه در کمال سلامت و سِلم زندگی کنند. جهان منهای عقل می‌شود جنگ جهانی اول و دوم یا جنگ های نیابتی. جهان منهای عقل می‌شود که شبانه روز سه شیفته اسلحه‌های آدم کشی ساخته می‌شود، این جهان است! یا اهانت به وجود مبارک پیغمبر(علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) است یا اهانت به قرآن کریم که همه این معارف بلند را از قرآن کریم داریم.

در این پیام تاکید شده‌است: به فرانسه و امثال فرانسه هشدار می‌دهیم، موعظه می‌کنیم، نصیحت می‌کنیم که اجازه ندهند در آن دیار در آن سرزمین  در آن بلاد و در آن کشورشان کسی به مقام مقدّس قرآن کریم، کسی به مقام مقدّس پیغمبر(ص) هتکی کند. اگر بیگانه ای قصد دارد بین کشورها را به هم بزند موفق نخواهد شد و اگر دوست نادانی دست به این کار زده‌است امیدواریم نادانی او به دانایی تبدیل شود و مسئولان این کشور هم خردمندانه این مشکلشان را حل کنند و اجازه ندهند که به مقام هیچ پیامبری، هیچ کتابی از کتابهای آسمانی و هیچ وحی ای از وحی‌های الهی ـ خدای ناکرده ـ مورد هتک قرار بگیرد.

نشریه فکاهی «شارلی ابدو» چاپ پاریس روز یازدهم شهریورماه در اقدامی گستاخانه و توهین‌آمیز، کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) را بازنشر کرد.
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط
نظر شما