جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۴۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
مهلت ارسال آثار آیین تجلیل از «نوگلان حسینی» تا ۲۲ شهریور تمدید شد. این برنامه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی برگزار می‌شود؛ داوطلبان برای شرکت در این همایش هم از تهران و هم از سایر شهرهای کشور از طریق ارسال ویدیو اقدام کنند.
ثبت‌نام بیش از ٣٠٠ دانش‌آموز در آیین تجلیل از نوگلان حسینی/ تمدید مهلت ارسال آثار تا ٢٢ شهریوربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،حمید عسگری معاون آفرینش و اجرای فرهنگ‌سرای اندیشه ضمن اشاره به اهداف برگزاری آیین تجلیل از نوگلان حسینی، ترویج فرهنگ و نهضت حسینی در جامعه و تربیت مداحان و شاعران حضرت امام حسین(ع)، را از مهم‌ترین این اهداف برشمرد و گفت: در حال حاضر بیش از ٣٠٠ نفر نوجوان در مقاطع مختلف تحصیلی ابتدایی و متوسطه ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به درخواست‌های مکرر خانواده‌ها مبنی بر اینکه مهلت ثبت‌نام تمدید شود، قرار بر این شد که تا روز بیست و دوم شهریور روند ثبت‌نام ادامه پیدا کند.

معاون آفرینش و اجرای فرهنگ‌سرای اندیشه با بیان اینکه افراد ثبت نام کننده ساکن شهرهای مختلف کشورمان هستند، افزود: آیین تجلیل از نوگلان حسینی در سال‌های گذشته حضوری برگزار می‌شد، ولی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا قادر به برگزاری حضوری این آیین نیستیم؛ لذا بر خلاف سال‌های گذشته که شرکت‌کنندگان همه از تهران اقدام می‌کردند، امسال داوطلبان برای شرکت در این همایش هم از تهران و هم از سایر شهرهای کشور از طریق ارسال ویدیو به سایت   www.nogolanhosseini.ir  اقدام کنند.

وی گفت: این آیین همچون سال‌های گذشته، با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری شبکه قرآن و معارف، سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، کانون مداحان و شاعران آیینی کشور در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می‌شود.

عسگری پرهیز از انحراف نسبت به بیان حقایق واقعه کربلا را یکی دیگر از اهداف برگزاری آیین تجلیل از نوگلان حسینی و آشنایی شرکت‌کنندگان با حقایق و مصائب عاشورا عنوان کرد و گفت: شناسایی، حمایت و پرورش استعدادهای بالقوه‌ی مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت (ع) و پرورش مداحان طراز انقلاب اسلامی از اهداف و دغدغه‌های مهمی است که آن را در قالب برگزاری آیین تجلیل از نوگلان حسینی دنبال می‌کنیم.

دبیر آیین تجلیل از نوگلان حسینی با توجه به فعالیت‌های گسترده فرهنگ‌سرای اندیشه در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین تجلیل از نوگلان حسینی تصریح کرد: در واقع متولیانِ دغدغه‌مند حاضر در فرهنگ‌سرای اندیشه از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در فضای مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بهره خواهند گرفت و تمام تلاش این است که این آیین همچون سال‌های گذشته به نحو احسن برگزار شود.

عسگری نقش و حضور مداحان و داوران صاحب سبک و پیشکسوت در این مراسم را مهم ارزیابی کرد و گفت: حضور مداحان و داوران پیشکسوت در این برنامه ضمن انتقال تجربیات و نکات تخصصی، کمک قابل توجهی به آشنایی نوگلان حسینی با اخلاق و آداب صحیح خادمی و ذاکری خاندان عصمت و طهارت می‌کند.
مطالب مرتبط
نظر شما