چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۹۶۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
بهروز بقایی با اشاره به برگزاری جشنواره «فصل همدلی»:
بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما از جامعه هنری کشور برای شرکت در جشنواره «فصل همدلی» در راستای ثبت همدلی ایرانیان به خصوص کادر درمانی در تاریخ ادبیات دعوت کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، بهروز بقایی بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه کادر درمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون برای مقابله با این بیماری منحوس، اظهار کرد: شکی نیست که نقش‌آفرینی کادر پزشکی در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا بی‌بدیل و اقدامی خیرخواهانه، خداپسندانه و امری ستودنی است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری و تعامل مردم با کادر درمان در راستای مقابله با کرونا، افزود: اینکه مردم نیز دوشادوش مدافعان سلامت وارد میدان شدند و به طرق مختلف تلاش کرده تا مانع از شیوع بیشتر این ویروس شوند، برگرفته از فرهنگ ناب ایرانی است که در دوران دفاع مقدس تجلی یافت. 

این هنرمند عرصه تئاتر با بیان اینکه مردم از بدو ظهور انقلاب اسلامی و پس از آن در دوران جنگ تحمیلی و تا کنون همواره در روزهای سخت و طاقت‌فرسا، از تمام حوادث موفق و سربلند خارج شده‌اند، گفت: با نگاه به دوران دفاع مقدس، این یقین در دل همگان نقش می‌بندد که بر کرونا نیز فائق خواهیم آمد. دولت و سایر مسئولان مربوطه نیز می‌بایست در قالب پویش همدلی وارد میدان شده و به طرق مختلف از جمله حمایت از کارگاه‌های تولیدی و هرآن کس که به واسطه شیوع این ویروس کسب و کار خود را از دست داد، امید را در جامعه احیا کنند.

بقایی با بیان اینکه باید تمام اقدامات کادر درمان در مواجهه با ویروس کرونا را ثبت،‌ ضبط و به آیندگان انتقال داد، تصریح کرد: در واقع همان‌گونه که متولیان عرصه هنر در جهت برجسته‌سازی و ماندگار کردن مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس کوشیدند و در این مسیر خوش درخشیدند، امروز هم به منظور تقدیر و تجلیل از مقام والای کادر درمان کشور، برای ماندگاری هر آنچه که این فرشتگان زمینی برای نجات جان همنوعانشان انجام دادند، فعالیت کنند. 

وی راه‌اندازی جشنواره «فصل همدلی» را اقدامی خودجوش،‌ داوطلبانه و ارزنده ارزیابی کرد و گفت: اینکه فرهنگ‌سرای اندیشه بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب در قالب حرکتی جهادی وارد میدان شده و در مسیر زنده نگه داشتن آنچه کادر درمان برای شکست کرونا و حفظ جان مردم عزیز کشورمان انجام دادند، قدم گذاشته نشان می‌دهد که این مجموعه به رسالت خطیر خود به نحو احسن جامه عمل پوشانده است؛ بر این اساس سایر نهادهای فرهنگی در این مسیر باید از این فرهنگ‌سرا الگو بگیرند و با قدم نهادن در مسیر زنده نگه داشتن فرهنگ اصلی ایرانی مبنی بر همنوع دوستی که در کادر درمان موج می‌زند،‌ رسالت خود را به منصه ظهور برسانند.

بقایی در پایان ضمن تقدیر از تمام عواملی که در جهت پاسداری از اقدامات و زحمات کادر درمانی کشور تلاش می‌کنند، گفت: نقش عرصه هنر و هنرمندان در این زمینه نقشی بسزا و تاثیرگذار است؛ کادر درمانی کشور و به خصوص تلاش‌های بی‌وقفه آنها در این ایام که درگیر با ویروس کرونا هستیم، به قدری حائز اهمیت است که جا دارد در این راستا به تولید آثار هنری از جمله ساخت سریال و فیلم‌های سینمایی در این خصوص روی بیاوریم.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی و سایر شرایط شرکت در جشنواره ادبی «فصل همدلی» می‌توانند به پایگاه اینترنتی فرهنگ‌سرای اندیشه به نشانی andisheh.farhangsara.ir مراجعه کنند. 
مطالب مرتبط
نظر شما