جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۶۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
تکلیف سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشن شد و این رقابت‌ها دهه فجر امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.
مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار می شودبه گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ پس از پنج ماه تکلیف سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشن شد و این رقابت‌ها دهه فجر امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها قرار بود فروردین‌ماه ۱۳۹۹ به میزبانی مشهد مقدس برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد تا اینکه پس از حدود ۵ ماه برای این رقابت‌ها تعیین تکلیف شد و مقرر شد این رقابت‌ها به صورت مجازی برگزار شود. با این تصمیم میزبانی مشهد مقدس از رقابت‌ها در سال جاری منتفی است اما این سهمیه میزبانی برای مشهد محفوظ است.

برای این امر باید مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه زیر‌ساخت‌ها و ساز‌وکار برگزاری مجازی رقابت‌ها را در مدت باقی‌مانده انجام دهند و قرار است با همکاری رایزنی‌های فرهنگی شرکت‌کنندگان به صورت ویدئو کنفرانس در مسابقات شرکت کنند.

البته پیش از این دعوت‌نامه‌ها به کشورهای مختلف ارسال و نمایندگان کشور‌های مختلف جهان اسلام مشخص شده بودند که در تغییرات جدید به جای حضور در کشور باید به صورت مجازی در این دوره از رقابت‌ها شرکت کنند.

گفتنی است مسابقات کشوری قرآن کریم هم دیگر رقابتی بود که به دلیل شیوع کرونا با تعویق در برگزاری روبرو شد که در تصمیم‌گیری جدید قرار شد این رقابت‌ها آبان‌ماه همزمان با ایام میلاد پیامبر (ص) به صورت حضوری و با رعایت ضوابط بهداشتی در هتل ارم تهران برگزار شود.
نظر شما