پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۰۹۷۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
در هفته دفاع مقدس، 24 ویژه برنامه از شبکه های تلویزیونی مختلف پخش خواهد شد.
ویژه برنامه های صداوسیما در هفته دفاع مقدسبه گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ مرکز بسیج صداوسیما به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، ضمن نیازسنجی از مخاطبین و با رویکردی متنوع تولید برنامه هایی را ذیل 5 گروه رسانه ای خود در دستور کار خود قرار داده که به تفکیک موضوعات شامل 105 قسمت بوده و به این شرح می باشند:

برنامه های تلویزیونی:

ویژه برنامه مهمات: این مجله تصویری سعی دارد با نگاهی پدیدارشناسانه به دفاع مقدس مردم ایران از نظرگاه نسل چهارم انقلاب و با رویکردی تحلیلی به مهمترین نبرد تاریخ معاصر ایران بپردازد و از جنبه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حقیقت و واقعیت دفاع مقدس را تشریح کند. "مهمات" در هفته دفاع مقدس از شبکه یک سیما به روی آنتن خواهد رفت.

سرچشمه: فصل دوم برنامه تلویزیونی «سرچشمه» نیز در هفته دفاع مقدس با تغییرات جدید، روی آنتن شبکه پنج سیما می‎رود. این برنامه که به موضوعات تاریخی دهه شصت می پردازد، علاوه بر شبکه 5 سیما  از دو شبکه چهار و خبر، بازپخش خواهد شد.
از شما چه پنهون: برنامه ای به تهیه کنندگی حمید مراوندی و محمدرضا رضائیان است که روایت های کوتاه و کمتر شنیده شده درباره دفاع مقدس با خط مضمونی حماسه آفرینی است . این مجموعه قصد دارد محورهای گفتمانی دفاع مقدس را به صورت مختصر و جذاب روایت کند.

نماهنگ ها:

« پیش ستاره ها»، « تا ابد ایران بمونه»، « حراج عشق» عناوین سه نماهنگ تولید شده در مرکز بسیج صداوسیما می باشند که با محوریت سبک زندگی شهدا و تمرکز بر ارزش های والای دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس از شبکه های سراسری  پخش می شود.

مستندها:

شهیدانه زیستن: این مجموعه با ساختار نمایشی و محتوای مستند بر اساس برشی کوتاه (حدود ۵ دقیقه) از زندگی شهدا که نشان دهنده لحظه‌ای کوتاه از روش و سبک زندگی این بزرگواران بوده، طراحی شده است. این اثر کوتاه مستند داستانی برشی کوتاه از زندگی یک قهرمان را برای ما روایت می‌کند که امروز نیز برای ما پیش می‌آید و بخشی از زیست شهیدانه را برای مخاطب قابل تجربه می‌کند.

ما همه: روایت هایی از کمک های گروههای جهادی و ... در حوزه های مختلف مرتبط با کرونا است که در هفته دفاع مقدس از شبکه سه سیما پخش می شود.

یادآوری:

عبیر: به کارگردانی سیدحامد هاشمی که اتفاقات اجتماعی فرهنگی ناشی از جنگ سوریه را مورد واکاوی قرار می دهد.

موشن گرافی ها:

همچنین مرکز بسیج صداوسیما به جهت جذابیت قالب موشن گرافی برای مخاطبین در 7 اثر کوتاه «ره بر»، « امام مردم»، « هابیل»، « سبک زندگی شهدا»، « سیزده ساله ها»، « پوستر موشن چهل سالگی دفاع مقدس»، « خطبه قیام» در این قالب پررنگ ظاهر شده و این 7 اثر در هفته دفاع مقدس از تمامی شبکه های سراسری در معرض دید مخاطبین قرار خواهد گرفت.

سریال و تیزر داستانی:

«تله فیلم اینجا خانه من است» : به روزهای ابتدایی دفاع مقدس توجه دارد و از نگاه یک کودک عراقی فیلم روایت می‌شود. در این فیلم داستان ورود نیروهای بعثی به خرمشهر و مقاومت نیروهای مردمی، نظامی و انتظامی در برابر نیروهای مهاجم را روایت می‌کند.   

تیزر سینمایی کتاب پوتین قرمزها : برشی از کتاب پوتین قرمزها

تیزرهای کوتاه داستانی «قایق»، «جای خالی»، «چشم روشنی» نیز سه عنوان کار کوتاه داستانی می باشند که از شبکه های سراسری به روی آنتن خواهد رفت.

شاین ذکر است که اثر تولیدی «یک تکه از ماه» که برش های جذاب از سبک زندگی شهدا را در قالب نقاشی دیجیتال بازنمایی می کند از تولیدات مرکز بسیج می باشد که علاوه بر پخش در شبکه های سیما به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

تامین و پخش برنامه های «شبهای پرستاره» که به روایتگری حاج حسین یکتا در قطعه 26 گلزار شهدا بهشت زهرا(سلام الله علیها) می پردازد از شبکه سه سیما و افق؛ و پوشش نمایشگاه «چهل سالگی دفاع مقدس» که از شبکه های یک، سه و 5 سیما پخش می شوند، از فعالیت های دیگر تولیدی مرکز بسیج صداوسیما می باشند.

منبع:irib.ir
نظر شما