جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۹۷۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
فرهنگ‌سرای خانواده کلیپ معرفی کتاب «حسین(ع) از زبان حسین(ع)» نوشته حجت‌الاسلام محمد محمدیان را در فضای مجازی منتشر می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای خانواده کلیپ معرفی کتاب «حسین(ع) از زبان حسین(ع)» نوشته حجت‌الاسلام محمد محمدیان را با مشارکت انتشارات و پخش کتاب مقدس و انتشارات معارف در فضای مجازی منتشر می‌کند.

«حسین(ع) از زبان حسین(ع)» درباره زندگی امام حسین(ع) و واقعه عاشورا در هشت فصل، دوران ولادت امام حسین(ع) تا شهادت آن حضرت و پس از آن و ماجرای اسارت کاروان تا بازگشت به کربلا و سپس مدینه را از زبان حضرت زینب(س) روایت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند تا امام حسین(ع) و حرکت ایشان به سمت کربلا و در مقابل دشمن قرار گرفتنشان را بشناسد و از هدف این واقعه عظیم تاریخی آگاه شود.

دوران رسول خدا(ص)، دوران امیرالمؤمنین(ع)، دوران امام حسن(ع)، امامت، آغاز مبارزه آشکار با حاکمیت اموی، از مکه تا کربلا، و تو چه می‌دانی کربلا چیست، پس از شهادت امام حسین(ع) از جمله فصل‌های این کتاب است. 

در بخشی از این کتاب آمده است:  فرزند شیرخوار خود را در بغل گرفتم و همین که خواستم او را ببوسم تیر حرمله بر گلوی آن طفل فرود آمد و او را به شهادت رساند. در حالی که مشتی از خون او را به سوی آسمان می‌پاشیدم، گفتم: آنچه این مصیبت را برایم آسان و قابل تحمل می‌کند این است که در برابر نگاه خداوند انجام می‌گیرد.

علاقه‌مندان برای مشاهده این کلیپ می‌توانند به صفحات مجازی فرهنگ‌سرای خانواده در اینستاگرام به نشانی Farhangsara_khanevade @ و Ketabkhanekhanevade @ مراجعه کنند.

نظر شما