جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۹۷۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
اولین دوره مسابقه ادبی «تحریر خیال» با اعلام نتایج برگزیدگان در دو بخش شعر و داستان کوتاه به پایان رسید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، اولین دوره مسابقه ادبی «تحریر خیال» با اعلام نتایج برگزیدگان در دو بخش شعر و داستان کوتاه به پایان رسید. این مسابقه به همت خانه فرهنگ سلام منطقه ۸ برگزار شد و منیژه آرمین، عارفه روئین، لیلا دارابی، کیانوش کیارس و علی الله سلیمی گروه داوری بخش داستان کوتاه و کمال پیری آذر، عمران حیدری آریا و اسماعیل دادرس گروه داوری شعر را تشکیل دادند. 

امید و همدلی تا شکست کامل ویروس کرونا، رویداد تاریخی غدیر خم، مدح و ستایش رشادت‌ها و ایثارگری پرستاران و پزشکان، ولایت امام علی(ع)، عید قربان و سربلندی حضرت ابراهیم در آزمون الهی از موضوعات ویژه این مسابقه ادبی در فضای مجازی بود.

در پایان مهلت مسابقه ۲۷۵ اثر به دبیرخانه رسید که از این تعداد، ۱۹۲ اثر در بخش شعر و ۸۳ اثر در بخش داستان کوتاه با آثار شرکت‌کنندگانی از شهرهای تهران، مشهد، کرمان، شیراز، اردبیل، کرج، شهریار، دماوند، سنندج، مسجدسلیمان، بروجرد، نورآباد ممسنی، نیشابور، ملایر، اصفهان، قم، قزوین، گرگان و رشت مسابقه وارد مرحله داوری شد.

اولین اثر ثبت‌شده در دبیرخانه متعلق به شرکت کننده‌ای از شهر اردبیل بود و کوچک‌ترین شرکت‌کننده با ۷ سال سن از تهران اثر خود را به دبیرخانه مسابقه ارسال کرد.

در بخش «داستان کوتاه» گروه داوران از بین ۸۳ اثر رسیده به دبیرخانه، در مرحله اول ۲۲ اثر را واجد شرایط حضور در مرحله نیمه‌نهایی اعلام کردند و در مرحله دوم از این بین تعداد ۱۰ اثر برای حضور در مرحله نهایی به شرح زیر اعلام شد:
«در یک غروب خودمانی» نوشته ابوالفضل پروین از فیروزآباد فارس
«لنگه‌کفشی در بیابان» نوشته پوریا اسکندرزاده از تهران
«شیشک» نوشته حمیدرضا یعقوب زاده از تهران 
«کیک اسفنجی» نوشته نرگس جودکی از هشتگرد
«دیوار سفید بلند» نوشته لیلا روغن گیر قزوینی از قزوین
«رسیدن» نوشته مرضیه جعفری از تهران
«ماهی تشنه» نوشته شهلا سلطانی از تهران
«کووید ۱۹» نوشته فرشته نصیری از تهران
«طلایه های صبح» نوشته زهرا کرمی از دماوند
«نگهبان ریتا» نوشته فهیمه قائدی 

همچنین در مرحله نهایی از میان ۱۰ اثر با رأی داوران، داستان‌های «در یک غروب خودمانی»، «کیک اسفنجی» و «دیوار سفید بلند» به عنوان برگزیدگان نهایی اولین دوره مسابقه داستان کوتاه «تحریر خیال» معرفی شدند.

در بخش «شعر» به تفکیک سبک (کلاسیک، شعر نو) و موضوع (آزاد، ویژه)، از بین ۱۹۲ اثر رسیده به دبیرخانه، با رأی داوران ۱۸ اثر به شرح زیر به مرحله نهایی راه یافتند.

حمیدرضا دالوند، سحر قدسی و خدابخش صفادل با موضوع امید و همدلی تا شکست کامل ویروس کرونا، ستایش رشادت‌ها و ایثارگری پرستاران و پزشکان و حسین جعفری، مجتبی خرسندی، مصطفی توفیقی، امیر رسولی، محمدحسن اسفندیارپور در بخش شعر کلاسیک، کاظم رستمی، رزا رودینی، معصومه سادات شاکری و زینب رحمانی در بخش شعر نو، ریحانه فرزی، شهریار پور اکبرصفا، فروزان زمانی با موضوع آزاد در بخش شعر کلاسیک، سعید فلاحی، صادق هلشی، میثم زردشتیان نیز با موضوع آزاد در شعر نو به مرحله نهایی راه یافتند. 

امیر رسولی از زنجان با سروده غدیر، حمیدرضا دالوند از شیراز با سروده جنگ سایه‌ها، میثم زردشتیان از شیراز با سروده سی درصد سه نفر برتر اولین دوره مسابقه شعر «تحریر خیال» شدند.
 
در بخش جانبی این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و تشویق نوجوانان به شعر و ادب، تعدادی داستان و شعر نو از شکرانه نورانی ۷ ساله، رومینا کوهرنگ ۸ ساله از شهرضا، زهرا بابامندنی ۱۲ ساله از دزفول و کیمیا معصومی ۱۴ ساله از کرج به عنوان برگزیده در بخش کودک و نوجوان انتخاب شدند.

مطالب مرتبط
نظر شما