شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۷۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
«عباس جمشیدی‌فر» بازیگر سریال «بچه مهندس» با بیان اینکه اقدام متولیان فرهنگسرای اندیشه در جهت راه‌اندازی جشنواره‌ای با مضمون فصل همدلی در قالب زنده نگه داشتن حماسه‌سازی‌های کادر درمان در مقابله با کرونا اقدامی ارزنده است گفت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در عرصه هنر و به خصوص در زمینه‌ هنرهای نمایشی وجود دارد و برای ثبت اقدامات ارزنده کادر درمان باید از آن استفاده شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ،جمشیدی‌فر با اشاره به نقش بی‌بدلیل و انکارناپذیر کادر درمان در مواجهه با کرونا، اظهارداشت: هر چه در جهت قدردانی از کادر درمان کار و فعالیت کنیم، نمی‌توانیم حق مطلب را ادا کنیم.
وی بیان کرد: در طول تاریخ کشورمان همواره قشرهای خاصی از جامعه برای صیانت از جان، مال و ناموس مردم ازخودگذشتگی کردند که ما همواره در تمام مراحل زندگی خودمان را مدیون آنان می‌دانیم؛ به عنوان مثال در جنگ تحمیلی اگر فداکاری و ایثار رزمندگان نبود قطعا امروز سرنوشت و وضعیت کشورمان به گونه‌ای دیگر رقم خورده بود.
"جمشیدی‌فر" با تاکید بر اینکه امروز هم همان فداکاری‌ها و ایثار رزمندگان دفاع مقدس در لباسی دیگر خودنمایی می‌کند، تصریح کرد: جامعه پزشکی ثابت کرد که روحیه ازخودگذشتگی، ایثار و فداکاری مختص به جنگ تحمیلی نبود و در هر زمان که مردم کشورمان با سختی مواجهه شوند، این روحیه در نوع، شکل و لباسی دیگر ظهور می‌کند.
بازیگر سریال «بیدار باش» بیان کرد: اگر امروز دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان از اذهان جامعه به هیچ عنوان کم‌رنگ نشده، یکی از دلایل آن بهره‌مندی از ابزارهای هنری در جهت زنده نگه‌داشتن حماسه‌سازی‌های آن دوران است؛ متولیان و دست‌اندرکاران عرصه هنر نباید از این مسئله غافل شوند زیرا انتقال تمام صفات نیک و برجسته کادر درمان در این ایام حساس به نسل‌های بعدی یکی از مهم‌ترین وظایف متولیان فرهنگی است.
وی با اشاره به بحران‌های ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا، اظهارداشت: نمی‌توانیم آثار مخرب ناشی از پیدایش این بیماری در جهان و به ویژه در ایران را نادیده بگیریم؛ بدون‌شک کرونا شکست خواهد خورد و مشکلات و بحران‌های ایجاد شده به واسطه این بیماری یکی پس از دیگری جبران خواهد شد.
«جمشیدی‌فر» بیان کرد: مهم‌ترین مسئله و درسی که می‌توان در این برهه حساس گرفت، این است که این بیماری با تمام سختی‌ها، مشقت‌ها و رنج‌هایش سبب همدلی مردم شد و این به نظر من امری بسیار ارزشمند است.
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون افزود: باید بپذیریم که فاصله بین مردم از بین رفت و همه با هم یک دل و همراه شدند که همین مسئله باعث شده است تا در دوران پساکرونا مردم بیشتر از گذشته قدر یکدیگر را بدانند.
«جمشیدی‌فر» اقدام متولیان فرهنگسرای اندیشه در جهت راه‌اندازی جشنواره‌ای با مضمون فصل همدلی در قالب زنده نگه داشتن حماسه‌سازی‌های کادر درمان در مقابله با کرونا را اقدامی ارزنده دانست و گفت: اینکه نهاد یا نهادهای فرهنگی بدون اتکا به بودجه‌های کلان فرهنگی در این زمینه قدم می‌گذارند و بدون هیچ چشم‌داشتی، قدردانی از کادر درمان را جزو وظایف و دغدغه‌های مهم خود می‌دانند، اقدامی ستودنی و مصداق بارز جهاد است.
به گزارش ایرنا علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات و شرایط شرکت در جشنواره ادبی «فصل همدلی» می‌توانند به پایگاه اینترنتی فرهنگسرای اندیشه به نشانی andisheh.farhangsara.ir مراجعه کنند.
بیماری کرونا از روزهای پایانی بهمن سال ۱۳۹۸ کشور را درگیر کرده و بر اساس اعلام مسوولان تاکنون ۴۰۲ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۳۴۶ هزار و ۲۴۲ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲۳ هزار و ۱۵۷ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.

مطالب مرتبط
نظر شما