پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۸۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
در هفته دفاع مقدس سردیس شهید همت در ایستگاه متروی همت و تصاویر هزار شهید دفاع مقدس شهر تهران نصب می شود.
پایتخت با سردیس هزاران شهید دفاع مقدس مزین می شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس برنامه‌های مفصلی را به اجرا در خواهد آورد که یکی از آنها نصب سردیس شهید محمدابراهیم همت در ایستگاه متروی شهید همت است این کار توسط شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه انجام خواهد شد. ایستگاه شهید همت در خط یک متروی تهران و در تقاطع این خط مترو با بزرگراه همت قرار دارد.

در سال‌های قبل شهرداری تهران زنگ دانش آموز شهید را در سالن ندبه بهشت زهرا با حضور تعداد زیادی از دانش آموزان و مقامات نظامی و مدیران شهری در هفته دفاع مقدس برگزار می‌کرد اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم به شکل سابق برگزار نمی‌شود و به صورت محدود زنگ دانش آموز شهید به یاد ۴۰۰ شهید آرمیده در بهشت زهرا اجرا خواهد شد. همچنین امسال سازمان بهشت زهرا مزار شهدای گمنام را با هدف تجدید میثاق با آرمانهای شهدای دفاع مقدس، عطرافشانی و گلباران می‌کند.

یکی دیگر از اقدامات شهرداری نصب تصاویر شهیدان در سطح شهر است، در این زمینه سازمان زیباسازی و سازمان بسیج شهرداری، تصاویر یکهزار شهید دفاع مقدس در سطح شهر نصب خواهد کرد علاوه بر این، نمایشگاه‌هایی از عکس‌های دفاع مقدس و کتاب‌ها و آثار شهدا برگزار خواهد شد. این نمایشگاه‌ها در تمامی ساختمان‌های ستادی شهرداری و برخی ایستگاه‌های مترو برپا می‌شود. همچنین علاوه بر اجرای لیزریوم روی بدنه برج میلاد، نمایشگاه عکسی با موضوع دفاع مقدس و جهادگران عرصه سلامت در برج میلاد برگزار خواهد شد.

مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری هم در هفته دفاع مقدس، مسابقه‌ای با عنوان «هر تصویر یک پیام» برگزار می‌کند و در نهایت به برگزیدگان پیام‌ها و خاطرات مرتبط با تصویر، هدایای نفیس اهدا می‌شود.

برچسب ها: سبک زندگی-شهدا
نظر شما