جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۵
کد خبر: ۱۰۹۸۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
به دلیل شیوع ویروس کرونا، انجمن هنرهای تجسمی عمان به ویژه زنان هنرمند این کشور به فضای مجازی روی آورده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر به نقل از عمان ديلي، با شیوع ویروس کرونا و تقویت فعالیت‌ها در فضای مجازی، نهادهای فرهنگی و هنری عمان هم تصمیم به برگزاری نمایشگاه‌های هنری به صورت مجازی گرفته‌اند.

بر این اساس، انجمن هنرهای تجسمی عمان که بر اساس ساختار جدید تغییرات کابینه زیر نظر وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان فعالیت می‌کند، در ماه جاری ۴ برنامه هنری در روزهای دوشنبه هر هفته در صفحه اینستاگرامی این انجمن برگزار می‌کند.

این برنامه‌‌ها توسط سه هنرمند زن عمانی و یک هنرمند زن کویتی، در حوزه‌های مختلف نظیر هنر نقاشی، طراحی کاراکتر، نقاشی‌خط، و خوشنویسی اجرا می‌شود.

دوشنبه گذشته، «نورا العبدالهادی» از کشور کویت، خلاقیت قلم، رنگ و احساس را تحت عنوان کارگاه هنری «گفتگوی رنگ‌ها» برگزار کرد.

هفته آینده هم «سارا المخینا» کارگاهی در زمینه طراحی دیجیتال خواهد داشت. «وفا الموسویا» استاد آخرین کارگاه این دوره‌هاست.


زنان هنرمند عمان به فضای مجازی روی آوردند

آنطور که رایزنی فرهنگی کشورمان در عمان خبر داده، از پاییز سال گذشته که خانم دکتر سعاد بنت محمد بن علی اللواتیه به عنوان وزیر امور هنری این کشور تعیین شده، توجه به زنان هنرمند در این کشور آسیایی بیشتر شده است.

سال گذشته همچنین موزه ملی عمان به عنوان نخستین موزه از خاورمیانه و کشورهای عربی به عضویت انجمن موزه‌داران ملی آسیا درآمد.


نظر شما