سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۸۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
شاعر و نویسنده کتاب‌های کودکان و نوجوانان برگزاری «جشنواره فصل همدلی» را موجب ارتقای روحیه مدافعان سلامت دانست و افزود: این نوعدوستی ایرانیان با زبان هنر مانا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مصطفی رحماندوست ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت تعامل مردم با کادر درمان در راستای ریشه‌کن شدن ویروس کرونا گفت: در حقیقت راهکار و چاره‌ای جز این نیست؛ یعنی اگر مردم در این زمینه به کمک و یاری کادر درمان نشتابند و نکات و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و یا نسبت به این مسئله بسیار مهم، اهتمام ویژه‌ای نورزند،‌ قطعاً مشکلات و معضلاتی که به واسطه این ویروس پدیدار شده،‌ تشدید و مسیر کادر درمان برای شکست کرونا دشوارتر خواهد شد.

رحماندوست با بیان اینکه جشنواره فصل همدلی از سوی متولیان و دست‌اندرکاران فرهنگسرای اندیشه به منظور تقدیر و تجلیل از زحمات کادر درمان راه‌اندازی شده است،‌ گفت: حقیقتاً این گونه جشنواره‌ها، همایش‌ها و مراسم ریشه در فرهنگ اصیل ایرانی مبنی بر «همنوع دوستی» دارد.

وی افزود: دست‌اندرکاران این جشنواره‌ها هدف مهم و بزرگی همچون ارتقای انگیزه‌ها و روحیه مدافعان سلامت و مانا شدن اقدامات انسان‌دوستانه آنها را دنبال می‌کنند. عموم مردم نیز می‌بایست سعی کنند این انگیزه‌ها را در کادر درمان ارتقا دهند و این امر با رعایت کردن حداکثری پروتکل‌های بهداشتی مؤثر خواهد بود.


رحماندوست در ادامه با اشاره به نقش مهم هنرمندان در انتقال جان‌فشانی‌های کادر درمان به آیندگان به وسیله ابزار و زبان هنر،‌ تصریح کرد: در واقع هنرمندان باید بیش از هر زمان دیگری برای نمایان کردن تلاش‌های کادر درمان وارد عرصه شوند و در تحقق این هدف نقش اهل قلم بی بدیل است.

این داور جشنواره بین‌المللی شعر فجر اظهار کرد: صفحات هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام توانسته عمق تشکر قلبی هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده فرهنگی را به عنوان گروه‌های مرجع جامعه نسبت به تلاش‌های پزشکان، پرستاران و نیروهای درمان نشان دهد.

خانواده مدافعان سلامت؛ قهرمانان روزگار ما

وی با بیان اینکه من هم مثل هر ایرانی دیگر از تمام درمانگرانی که در بیمارستان‌ها گرفتار بیماران کرونایی هستند، قدردانی می‌کنم،‌ گفت: خطاب به فرزندان عزیز کادر درمان می‌خواهم بگویم بچه‌ها می‌دانم سخت است و به شما بد می‌گذرد و پدر یا مادر را کمتر می‌بینید و مثل همیشه از وجود پدر و مادر خود در خانه لذت نمی‌برید اما پدر یا مادر شما قهرمانان این روزگار ما هستند.

این شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: بنابراین کمی تحمل کنید و قدرشان را بدانید و اگر آنها را نمی‌بینید یا خسته و اندوه‌زده می‌بینید، سخت است اما اگر دوست داشته باشید که مردم ما از این بیماری نجات پیدا کنند بدانید که پدر و مادر شما قهرمانان نجات دادن ملت از این بیماری و گرفتاری هستند.


 فرهنگسرای اندیشه جشنواره ادبی «فصل همدلی» را با موضوع محوری همدلی و مواسات و نگاهی به عناوین صلح و آرامش، فرشته‌های زمینی(یاریگران- مدافعان و ایثارگران سلامت)، پایداری و صبر، امید- خودباوری و شکوفایی، اخلاق، معنویت، نیایش و عظمت خالق در دو بخش شعر (کلاسیک، نو، ترانه) و داستان (داستان کوتاه، داستانک، خاطره، دلنوشته و وقایع‌نگاری تاریخی-ادبی دوران کرونا) برگزار می‌کند.
مطالب مرتبط
نظر شما