پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۹۸۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
میثم رشیدی مهرآبادی نویسنده حوزه دفاع مقدس معتقد است برای اینکه کتاب‌های خوب معرفی شوند، هرکسی بنا به ظرفیت‌هایی که دارد، موظف است کار تبلیغ کتاب را انجام دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به مناسبت هفته دفاع مقدس، عباس باباخانیان سرپرست امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی با میثم رشیدی مهرآبادی نویسنده دفاع مقدس و خبرنگار حوزه کتاب دیدار کرد.

در این دیدار و گفتگوی صمیمانه میثم رشیدی مهرآبادی به ۱۸ سال فعالیت خود در حوزه نویسندگی با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از شروع نویسندگی فعالیتم را با خبرنگاری در حوزه کتاب شروع کردم. در حقیقت حدود ۲۱ سال است که کار خبرنگاری می‌کنم. اما از یک جایی به بعد احساس کردم کار خبری ماندگاری ندارد و نویسندگی در قالب کتاب ممکن‌ترین راهی است که بتوانم نوشته‌هایم را ماندگار کنم.

وی افزود: مهم‌ترین فعالیتم در حوزه خبرنگاری، بخش کتاب است. زیرا خیلی از کتاب‌های خوبی وجود دارد که بعد از چاپ دیگر دیده نمی‌شوند و نیاز به تبلیغ و معرفی دارند. ما می‌توانیم در این مسیر با معرفی، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، مصاحبه با ناشر و نویسنده و... در معرفی و شناخته شدن هرچه بیشتر کتاب‌ها نقش تاثیر گذاری داشته باشیم.

رشیدی مهرآبادی در ادامه و در خصوص تبلیغ کتاب گفت: اگر بخواهیم کتاب‌های خوب معرفی شوند، هرکسی بنا به ظرفیت‌هایی که دارد، موظف است کار تبلیغ کتاب را انجام دهد. زیرا خیلی از کتاب‌ها فرصت دیده شدن پیدا نمی‌کنند. چه در ویترین مغازه کتابفروشی‌ها چه در کتابخانه‌ها. هرکسی که اهل کتاب‌خواندن است می‌تواند به اندازه یک پست یا استوری در فضای مجازی در معرفی کتاب شریک باشد.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس که خودش فرزند شهید است، گفت: به واسطه پدر و دو دایی شهیدم هیچ وقت از این فضا دور نبوده‌ام. در دوران دبیرستان به روزنامه نگاری علاقه‌مند شدم و یک دوره‌ آموزشی در خانه روزنامه‌نگاران جوان دیدم. از همان ابتدا در حوزه فرهنگ و تاریخ انقلاب و دفاع مقدس فعالیتم را شروع کردم. اولین همکاریم با روزنامه قدس بود و تقریبا با بیشتر روزنامه‌ها سابقه همکاری دارم و سالهاست که به صورت ثابت در خبرگزاری مشرق فعالیت دارم.

مثل باران، حاجی فیروز، خیابان تبریز و صد روسی از جمله کتاب‌های این نویسنده جوان حوزه دفاع مقدس است.

نظر شما