سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۸۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
در ديدار رايزن فرهنگي كشورمان با وزير فرهنگ لبنان مطرح شد
رايزن فرهنگي كشورمان در دیدار با عباس مرتضي وزير فرهنگ و كشاورزي لبنان ديدار و گفتگو كرد. در اين ديدار بر تقويت هرچه بيشتر روابط فرهنگي ميان دو كشور تأكيد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، دكتر عباس خامه‌يار رايزن فرهنگي كشورمان 18 شهريور ماه با عباس مرتضي وزير فرهنگ و كشاورزي لبنان ديدار و گفتگو كرد. عباس مرتضي با توجه به معرفي نخست وزير و تشكيل دولت جديد، اظهار داشت: از اين‌كه در دوران تصدي اين سمت توانسته برخي فعاليت‌هاي مشترك را با رايزن فرهنگي کشورمان به‌انجام برساند خرسند است.
وی افزود: تمايل داشتم در دوران تصدي وزارت فرهنگ توسط اين‌جانب، روابط فرهنگي دو كشور بيش از گذشته تقويت و بر فعاليت‌ها افزوده شود. اما بحران اقتصادي و اپيدمي كرونا متاسفانه توقفي ولو اندك ايجاد كرد.

همچنين دو طرف در خصوص ادامه فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري و نيز اجراي كار مشترك دو اركستر ايران و لبنان به‌مناسبت حادثه انفجار بيروت به توافق رسيدند و سپس رايزن فرهنگي كشورمان گزارشي از برگزاري نشست‌هاي ويبناري در طول اين مدت ارائه کرد و از تلاش‌هاي عباس مرتضي در همكاري مثبت با رايزني تشكركرد و از ايشان براي حضور در مراسم تجليل از دكتر علي زيتون كه در جشنواره فارابي موفق به اخذ جايزه از رئيس جمهور كشورمان شده است، و در شهرستان «بدنايل» برگزار می شود حضور يابد.

در پايان هر دو طرف بر تقويت بيش از پيش مشتركات فرهنگي و نيز در زمينه معرفي آثار باستاني دو كشور تأكيد کردند.

مطالب مرتبط
نظر شما