پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۸۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کتابخانه تخصصی انقلاب و مقاومت اسلامی منتشر کرد
کتابخانه تخصصی انقلاب و مقاومت اسلامی واقع در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در برنامه مجازی «کتاب دان»، کتاب «آفتاب در مصاف» نوشته رهبر انقلاب را معرفی کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتابخانه تخصصی انقلاب و مقاومت اسلامی واقع در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در راستای معرفی کتاب‌های عاشورایی، کتاب «آفتاب در مصاف» را که شامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰ درباره وجود مقدّس امام حسین (علیه‌السلام)‌ و تحلیل وقایع پیش و پس از عاشورا به ترتیب تاریخی است، به علاقه‌مندان معرفی می‌کند. 

در این اثر، بیانات رهبر انقلاب در بازه زمانی ۳۳ ساله به ترتیب سیر تاریخی تدوین شده و به دلیل طرح مطالب در شرایط و اقتضائات زمانی مختلف، از زوایای متفاوتی به تحلیل حماسه حسینی پرداخته شده است.

عنوان‌گذاری محتوایی، چکیده‌نویسی در حاشیه کتاب، استخراج چارچوب بیانات و نمودار درختی محتوا به شیوه نمایه معکوس و ارائه نمایه‌های مختلف در پایان کتاب، از مهم‌ترین قابلیت‌های این اثر است که دسترسی مخاطب به دیدگاه‌های ایشان در موضوعات جزئی مختلف را به آسانی میسّر می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: عاشورا یک «معرفت» و «احساس» است. ملّت ما «احساس عاشورا» را دارد. می‌بینید در جلسات سینه‌زنی، وقتی بزرگ‌ها سینه می‌زنند، بچه هفت، هشت ساله هم بلند می‌شود، پیراهنش را مثلاً به کمرش می‌بندد، سینه می‌زند. این احساس عاشورا چیز خیلی خوبی است و هیچ فلسفه و فلسفه‌بافی‌ای هم جایش را نمی‌گیرد. همه کار بزرگان و مصلحین این بوده است که با استفاده از زمینه‌های ذهنی، عاطفی و فکری مردم، آنها را به یک معرفت صحیح متّصل کنند. کار بزرگ روشنفکرِ انقلابی و مذهبی در آن دوره‌ای که کار می‌کرده، همین بوده است که «معرفت» را با «عاطفه» جفت کند؛ که بعد نتیجه‌اش این حرکتِ عظیم می‌شود.

برای دیدن کلیپ معرفی این کتاب می‌توانید به صفحه اینستاگرام کتابخانه انقلاب و مقاومت اسلامی به نشانی enghelab_lib  مراجعه کنید. 

کتابخانه تخصصی انقلاب و مقاومت اسلامی، فضایی برای مطالعه و پژوهش کتب و مقالات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی است. برای عضویت در این کتابخانه و بهره‌مندی از کتاب‌ها، مجلات و مقالات موجود در این کتابخانه باید فرم درخواست عضویت تکمیل شود و ارائه اصل کارت ملی و یک قطعه عکس و پرداخت غیرنقدی حق عضویت سالانه به مبلغ ۱۴۱۷۰۰ ریال ضروری است. 
نظر شما