جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۹۹۴۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشی رهبر انقلاب در مقاومت هوشمندانه و عقلایی و راهبرد ملت ایران در مواجه با یکجانبه گرایی ترامپ بسیار مؤثر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محسن هاشمی در ابتدای جلسه دویست و سی هفتم شورای شهر تهران با اشاره به آغاز چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی گفت: اینکه اگرچه جنگ و خشونت جمعی، زشت‌ترین پدیده جهان بوده و هست، اما دفاع از وطن و شرافت میهنی، نماد آزادگی، جوانمردی و یکی از زیباترین صحنه‌های تاریخ بشر است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک رفتار عقلانی، فداکارانه و مبتنی بر واقع گرایی آرمان‌گرایانه بود و این دفاع پس از هشت سال با پیروزی ملت ایران و حفظ تمامیت ارضی و شرافت ایرانی به نتیجه رسید اظهار داشت: یاد تمامی شهدا و ایثارگران، امام شهدا و زنان و مردان غیوری که با پایمردی این حماسه ماندگار را در تاریخ ایران بزرگ رقم زدند؛ گرامی می‌دارم و امیدواریم بتوانیم ما نیز در این شرایط سخت به وظیفه خود عمل کرده و ایران و ایرانیان را از ورطه چالش‌ها به شرایطی با ثبات و توأم با رفاه و آرامش سوق دهیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کسانی که آن روز حامی، محرک و مشوق ارتش بعثی عراق برای حمله به ایران بودند، در کمتر از 10سال خود قربانی توسعه طلبی صدام شدند و نتیجه رفتار غیراصولی خود را مشاهده کردند ابراز داشت: اما بازهم از تجربیات خود درس عبرت نگرفته و امروز دست در دستان رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند.

وی افزود: پیروزی دیپلماسی جمهوری اسلامی بر زیاده‌خواهی و یکجانبه گرایی ترامپ نیز نشان دیگری از غلبه عقلانیت و میانه روی بر تمامیت خواهی و افراطی گرایی در نظام بین‌الملل است.

هاشمی در خصوص وضعیت آمریکا در سطح جهانی گفت: طی ۷۴ سال سپری شده از تشکیل سازمان ملل و تاریخ نظام بین‌الملل، ایالات متحده هیچگاه با چنین شکست و انزوایی در سطح جهان مواجه نشده است.

وی مشی رهبر انقلاب در مقاومت هوشمندانه و عقلایی، راهبرد ملت ایران را در مواجه با یکجانبه گرایی ترامپ مؤثر دانست و ابراز داشت: در این تقابل به همان اندازه که تسلیم و وادادگی، علیه منافع ملی است، ماجراجویی و تندروی برخی افراطیون داخلی با شعار «خروج ایران از برجام»، برای ترامپ می‌تواند به عنوان یک امداد غیبی در انتخابات پیش رو جهت جلوگیری از شکست محسوب شود.
نظر شما