سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۱۰۰۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به برگزاری جشنواره «فصل همدلی» گفت: تلاش‌های کادر درمان در مبارزه با کرونا ثابت کرد که ایثارگری و ازخودگذشتگی‌ها مختص جنگ تحمیلی نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رضا ایرانمنش بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به تلاش‌های همه‌جانبه مسئولان حوزه پزشکی و کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا به منظور صیانت از جان مردم، این روحیه را نشأت‌گرفته از دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در دوران جنگ تحمیلی به واسطه تجاوز رژیم بعث عراق به خاک کشورمان،‌ آحاد جامعه ما از مسئولان و مردم درگیر این جنگ نابرابر بودند و همه دوشادوش هم برای خلاصی از تمام بحران‌هایی که به همین واسطه به وجود آمده بود تلاش می‌کردند.

وی افزود: این درگیری نه از روی اجبار بلکه در بسیاری از موارد داوطلبانه و از روی فداکاری و احساس مسئولیت بود؛ پرستاران دفاع مقدس نیز از جمله کسانی بودند که با فداکاری‌های مثال‌زدنی خود روحیه اخلاص،‌ ایثار و ازخودگذشتگی را به نمایش گذاشتند.

این بازیگر تئاتر کشورمان در ادامه با بیان اینکه کادر درمان روحیه و حالات معنوی رزمندگان و شهدای دفاع مقدس را در جامعه کنونی احیا کرد،‌ گفت: تلاش‌های کادر درمان در راستای شکست کرونا ثابت کرد که فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و جان‌برکف بودن‌ها مختص به دوران جنگ تحمیلی نیست؛‌ لذا باید بپذیریم که این روحیات در مردم ما نهادینه است و هر زمان که با بحران مواجه می‌شویم در قالب یک نشان و یک لباس ظهور و بروز می‌کند؛ دیروز و در دوران جنگ تحمیلی در لباس پاسداری و امروز در لباس پرستاری ما شاهد فداکاری‌های عظیمی هستیم.

ایرانمنش با تأکید بر اینکه مطمئناً همسو بودن مردم با کادر درمان، این قشر از جامعه را در تحقق اهدافشان که همان شکست ویروس کرونا است مصمم‌تر و موفق‌تر خواهد کرد،‌ گفت: کمترین اقدام مردم برای قدردانی از همه زحمت‌ها و آسیب‌های وارده به کادر درمان از بدو پیدایش کرونا تا امروز، همکاری و تعامل حداکثری با آنهاست؛ چرا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی تمام مردم قوت قلب تمام کسانی خواهد بود که برای بازگرداندن سلامت و آرامش خاطر مردم شبانه‌روز در تلاش هستند.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل مهمی که باعث شده روحیه فداکاری در کادر درمان به اوج خود برسد، این است که آنها یا دوران دفاع مقدس را درک کرده‌اند و یا مفاهیم، آموزه‌ها و حماسه‌های رزمندگان و به خصوص پرستاران در آن دوران را شنیده و خوانده‌اند؛ آنها در حقیقت پرستاران دوران دفاع مقدس را الگوهای بی‌بدیل خود قلمداد می‌کنند و به همین جهت در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی‌کنند.

این پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه کرونا صحنه‌هایی را خلق کرد که نام دیگری جز ایثار، جهاد و عشق به همنوع را نمی‌توان برای آن انتخاب کرد، گفت: این روحیات مختص به امروز و دیروز نیست و تاریخ کهن کشورمان مملو از این فداکاری‌هاست؛ بنابراین زیباست که این رخدادها و وقایع را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم. یکی از موثرترین راهکارها بهره‌مندی از عرصه فرهنگ و هنر است. به عنوان مثال تولید هنرهای نمایشی از جمله ساخت تله‌فیلم، فیلم و سریال و به‌ویژه آثار سینمایی همان گونه که فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل امروز زنده نگه داشته است، همین روش می‌تواند فرهنگ فداکاری کادر درمان را نیز برای آیندگان به یادگار بگذارد.

وی با بیان اینکه عرصه هنر به قدری در جهت ماندگار کردن تلاش و مجاهدت‌های کادر درمان ظرفیت و آمادگی دارد که دیگر جای هیچ توجیهی باقی نمی‌گذارد، گفت: اقدام فرهنگ‌سرای اندیشه در جهت برپا کردن جشنواره «فصل همدلی» با هدف تجلیل، تقدیر و برجسته‌سازی تلاش‌های کادر درمان یکی از ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که مورد توجه متولیان این فرهنگ‌سرا قرار گرفته و جای تقدیر دارد و باید الگوی دیگر نهادهای فرهنگی نیز قرار گیرد.

ایرانمنش در پایان هدف عمده همزمانی پویش «ایران همدل» و جشنواره «فصل همدلی» را خدمت به مردمی دانست که به شیوه‌های گوناگون با این بیماری دست به گریبان هستند و افزود: نقطه اشتراک این دو همایش خیرخواهانه،‌ ویروس کروناست که در تحقق اهدافشان با هم رقابت و رفاقت دارند؛ در واقع پویش ایران همدل باعث قوت قلب مردم درگیر با کرونا و جشنواره فصل همدلی قوت قلب و باعث رفع خستگی و ارتقای انگیزه و روحیه کادر درمان خواهد شد. 

مطالب مرتبط
نظر شما