جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۳
کد خبر: ۱۱۰۰۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
همزمان با روز جهانی زبان اشاره، دوره آموزشی «زبان اشاره» توسط مدرسان انجمن ملی زبان اشاره ایران با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت حضوری روز چهارشنبه دوم مهرماه در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با روز جهانی زبان اشاره، دوره آموزشی «زبان اشاره» توسط مدرسان انجمن ملی زبان اشاره ایران با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت حضوری روز چهارشنبه دوم مهرماه در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار می‌شود. 

این دوره با هدف آموزش زبان اشاره به دوستداران ارتباط با گروه ناشنوایان در چهار سطح تشکیل می‌شود و پس از به پایان رسیدن دوره‌ها با موفقیت، به داوطلبان موفق گواهینامه رسمی از سوی انجمن ملی زبان اشاره ایران و فرهنگ‌سرای خانواده اعطا می‌شود.
 
بر اساس گزارش فدراسیون جهانی ناشنوایان در سال ۲۰۱۹،  بیش از ۷۰ میلیون نفر از افراد ناشنوا در سراسر جهان برای ارتباط با محیط و افراد اطراف خود از زبان اشاره استفاده می‌کنند. زبان اشاره به آنان اجازه می‌دهد تا آموزش ببینند، کار کنند، به خدمات مورد نیاز خود دسترسی یابند و در جامعه حضور داشته باشند. 
 
هفته جهانی ناشنوایان از ۳۱ شهریور آغاز می‌شود و دوم مهر ماه روز جهانی «زبان اشاره» با شعار «زبان اشاره ایرانی برای همه» نامگذاری شده است.  

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه‌های اینستاگرام Farhangsara_khanevade @ و insla.ir @ مراجعه کنند.

فرهنگ‌سرای خانواده در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان ۲۱، بوستان شفق واقع شده است و شماره ۸۸۷۱۲۸۳۹ پاسخگوی سؤالات شهروندان خواهد بود. 
نظر شما