پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۰۶۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
ویژه‌برنامه گشتاور به مناسبت هفته دفاع مقدس به معرفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در فضای مجازی می‌پردازد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پنجمین برنامه از سری برنامه‌های «گشتاور» به همت فرهنگ‌سرای دانش با معرفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هدف معرفی مکان‌های گردشگری – مذهبی، تولید و در شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود.
 
موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران است که در کنار مجموعه‌هایی مانند باغ کتاب تهران، کتابخانه ملی ایران، فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی، باغ هنر و مصلای تهران به عنوان قطب فرهنگی شهر تهران در اراضی عباس‌آباد (تهران) احداث شده‌است.

این موزه با زیربنای ۰۰۰ ۲۰۵ متر مربع، یکی از بزرگترین باغ موزه‌های کشور است که از بخش‌های مختلفی مانند تالارهای هفتگانه، باغ راه، دریاچه مصنوعی، آبنمایش، سالن‌های آمفی تئاتر و سراسرنما تشکیل شده و با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال سعی در انتقال مفاهیم تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد. اولین مدیر عامل موزه سردار سرتیپ دوم پاسدار جواد خضرایی راد بود. در حال حاضر علی اصغر جعفری با حکم سرلشکر محمدحسین باقری به عنوان مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انتخاب شده‌است. از این مکان به عنوان بزرگ‌ترین موزه جنگ جهان اسلام و مدرن‌ترین موزه غرب آسیا یاد شده‌است.

علاقه‌مندان برای آشنایی هرچه بیشتر با موزه دفاع مقدس می‌توانند به نشانی؛ اینستاگرام instagram.com/farhangsaradanesh مراجعه کنند. 

نظر شما