سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۰۰۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
همزمان با هفته دفاع مقدس آئین رونمایی کتاب " حدیث حاضر غایب " با حضور نویسنده اثر محسن صیفی کار و جعفر مظاهری روایتگر کتاب و جمعی از اهالی فرهنگ در فرهنگسرای امید برگزار می شود.
تولیدی///////////////////به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ همزمان با هفته دفاع مقدس آئین رونمایی کتاب " حدیث حاضر غایب " با حضور نویسنده اثر محسن صیفی کار  و جعفر مظاهری روایتگر کتاب و جمعی از اهالی فرهنگ  روز شنبه 5 مهرماه سال جاری در فرهنگسرای امید برگزار می شود.

صیفی‌کار کتاب را طی دوسال و در 40 فصل یا منزل تدوین کرده است و در آن از اولین دیدار و آشنایی جعفر مظاهری (راوی) با سردار همدانی و سپس مشاهدات دور و نزدیک وی از مبارزات و مدیریت جهادی و فرماندهی شهید همدانی تا پایان جنگ و سپس نگرش و عملکرد جهادی او در سالهای پس از جنگ در سمت‌های مختلف استانی و کشوری روایت می کند.

فصول آخر کتاب  به موضوع حضور مستشاری شهید همدانی در سوریه اختصاص دارد و نحوه شهادت سردار همدانی در سوریه را بیان می کند.

کتاب «حدیث حاضر غایب» روایت جامع و صحیحی از رزم و مدیریت شهید همدانی است و برای تدوین محتوای این اثر ۸۰ ساعت مصاحبه انجام‌شده است که به گشت‌های برون‌مرزی در کردستان عراق، فرمانده میدانی در مهار فتنه ۸۸، حضور مستشاری مؤثر در سوریه و جبهه مقاومت، حضور در کنگو به‌عنوان وابسته نظامی و بیان فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و ... اشاره می‌کند.

از صیفی‌کار تاکنون آثاری چون «ده متری چشمان کمین» و «آیینه تر از آب»، «تبسم نسیم»، «هم‌کیش موج»، «گنج‌نامه»، «از متن سرخ»، «رقص خاک‌ریز»، «آن شب قدر» به چاپ رسیده است.

از دیگر میهمانان شاخص این مراسم رونمایی می توان به حضور خانواده شهید همدانی و حمید حسام (نویسنده) اشاره کرد.
یادآور می گردد این مراسم ساعت 16 روز شنبه 5 مهرماه در سالن آمفی تئاتر خیام به نشانی : خیابان 17شهریور شمالی؛ بالاتر از میدان شهدا ؛ خیابان خشکبارچی؛ بوستان خیام؛ فرهنگسرای امید برگزار می شود. 



نظر شما