سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۱۰۰۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
فرهنگ‌سرای اندیشه مسابقه کتابخوانی «چهل جلوه از ولایت در عاشورا» را با هدف شناخت ابعاد دیده ‌نشده واقعه عظیم کربلا برگزار می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محرم و صفر فرصت طلایی برای بالا بردن معرفت و بصیرت جهت شناخت اهل بیت (ع)است. از این رو، آموزه‌های عاشورا و درس‌هایی که از این واقعه بزرگ در می‌يابیم جلوه‌های روشنی است که درک و فهم آن ما را به سوی شناخت امام حسین و یاران بی‌وفایش نزدیک‌تر می‌کند.

در همین راستا، فرهنگ‌سرای اندیشه با تدارک برنامه‌های گسترده در قالب‌های متنوع تلاش می‌کند با تکیه بر اندیشه‌ورزی به بیان ابعاد دیده‌نشده‌ای از حماسه کربلا بپردازد و در این چارچوب، جلوه‌های معرفتی جدیدی از عبرت‌های عاشورا را به نمایش بگذارد. مسابقه کتابخوانی مجازی «چهل جلوه از ولایت در عاشورا» با محوریت کتاب اسماعیل منصوری لاریجانی، جدیدترین برنامه این مرکز فرهنگی است که در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان برای عموم مخاطبان درنظر گرفته شده است.

کتاب «چهل جلوه از ولایت در عاشورا» مشتمل بر نکته‌های عرفانی ارزشمند از قیام حضرت امام حسین (ع) و به گفته نگارنده، چهل خوشه از خرمن بی‌پایان عاشورا و کربلاست که با قلم شیوا و روان اسماعیل منصوری لاریجانی نوشته شده است.

این مسابقه کتابخوانی در چهار مرحله، از اول مهر تا ۲۰ مهر اجرا می‌شود و فرصت برای شرکت در هر مسابقه تنها پنج روز است. 

علاقه‌مندان می‌توانند پس از مطالعه متن کتاب «چهل جلوه از ولایت در عاشورا» که در سایت فرهنگ‌سرای اندیشه به نشانی andisheh.farhangsara.ir بارگذاری شده است به سوالات مسابقه که در همین سایت موجود است، پاسخ دهند. 

هر مرحله از مسابقه شامل پنج سوال از متن کتاب است که شرکت‌کنندگان می‌توانند با ارسال عدد پنج رقمی به سامانه پیامکی فرهنگ‌سرا به شماره 200018377 پاسخ دهند. 

در پایان به قید قرعه به ۱۰ نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.



 
نظر شما