جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۱۰۱۰۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
جواد منصوری سفیر اسبق ایران در چین در برنامه «چهل‌چراغ» تثبیت جمهوری اسلامی، ایستادگی در برابر قدرت‌ها و مطرح شدن به عنوان یک مکتب در دنیا را از جمله دستاوردهای جنگ تحمیلی برای ایران دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و شب شهادت حضرت رقیه(س)، ویژه‌برنامه «چهل‌چراغ» سه‌شنبه یکم مهر ماه بعد از نماز مغرب و عشا به همت فرهنگ‌سرای اخلاق در جوار مزار شهدای گمنام بوستان نارنج منطقه ۱۴ برگزار شد. 

در این نشست جواد منصوری کارشناس مسائل سیاسی و سفیر اسبق ایران در چین بیان کرد: دلایل شروع جنگ پیچیده نیست و دلایل پیروزی ما در جنگ نیز روشن است، اما آنچه که باید بیشتر بدانیم این است که قدر دستاوردها و آثار و پیامدهایی که جنگ برای مملکت پدید آورد را بدانیم.

وی تثبیت جمهوری اسلامی، ایستادگی در برابر قدرت‌ها و مطرح شدن اسلام به عنوان یک مکتب در دنیا را از جمله دستاوردهای جنگ برای ایران برشمرد و گفت: یکی از آثار انقلاب این بود که متوجه شدیم شهادت خودش یک مکتب است و شهادت یک راه و یک نشانه پیروزی است.

منصوری در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در مراسم درباره چگونگی محافظت از انقلاب و دستاوردهای آن عنوان کرد: به فرموده امام راحل(ره)، همان عواملی که باعث پیروزی انقلاب شد، برای تداوم انقلاب ضروری است و آن عوامل وحدت مردم، ایمان و اعتقاد به اسلام و تبعیت از رهبری و ولایت فقیه است.

مهدی چمران رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران نیز نکاتی درباره دفاع مقدس بیان کرد و گفت: در بازه ۲۰۰ ساله قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در هر جنگی که ایران شرکت داشته است، شکست خورده و حتی در جنگ جهانی اول و دوم که کشورمان بی‌طرف بود نیز کشورمان را اشغال کردند.

رییس اسبق بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: قبل از انقلاب ۶۵ هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند که حقوقشان از کل حقوق پرداختی کشور بیشتر بود و به همین خاطر، آمریکایی‌ها رویاهای روزهای تسلط بر ایران را دارند.

جواد منصوری: تثبیت جمهوری اسلامی از دستاوردهای دفاع مقدس بود

چمران با اشاره به دست نگاشته‌های برادر شهیدش تصریح کرد: ما راه شهادت حسینی را دنبال کردیم و راه حسین(ع) این پیروزی را به ما نشان داد و تا زمانی که این راه و این مسیر را انتخاب کنیم، پیروزی هم همراه خواهیم داشت و اگر دشمن تلاش می‌کند ما از را اعتقاداتمان و شهدایمان جدا کند، به همین علت است.

رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: رمز پیروزی ما آینده را به ما نشان می‌دهد و اگر این راه را طی کنیم، پیروزی‌های بزرگ‌تر به دنبال خواهد داشت و با تمامی مشکلات فرهنگی، سیاسی و مدیریتی که در کشور داریم، به امید آینده‌ای روشن و پیروزی بزرگ، راه شهادت و شهادت‌طلبی و راه حسین(ع) را دنبال می‌کنیم.

 در این مراسم مرضیه خسروی بروجنی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ و رییس فرهنگ‌سرای اخلاق نیز پس از خیر مقدم به شهروندان و خانواده معظم شهدا در سخنانی به بیان اهداف اجرای برنامه «چهل‌چراغ» پرداخت و گفت: این برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مزار شهدای گمنام سطح شهر تهران برگزار می‌شود و در آن به تبیین تاریخ دفاع مقدس و دستاوردهای آن و ترویج روحیه جهادی همراه با تکریم و تجلیل از «مادران چشم به راه» پرداخته می‌شود. 

در این مراسم همچنین کلیپی از معرفی میلاد عرفان پور برگزیده جشنواره شعر فجر پخش شد و در ادامه نشان «هنرمند متعهد» توسط مادر شهید جاویدالاثر علی سرجوقیان به وی اهدا شد. تجلیل از مادر چشم به راه این شهید و مرثیه‌سرایی توسط کربلایی حمید نیکوکرداران از دیگر بخش‌های برنامه بود. 

جواد منصوری: تثبیت جمهوری اسلامی از دستاوردهای دفاع مقدس بود

برپایی ایستگاه «توزیع پلاک هم‌عهدی با شهدای گمنام»، برپایی نمایشگاه کتاب‌های دفاع مقدس با  ۳۰ درصد تخفیف و قرعه‌کشی بین مدعوین و اهدای جایزه به برندگان از بخش‌های جنبی این برنامه بود که همیاران سلامت به روند پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در طول مراسم نظارت داشتند.

مقبره شهدای گمنام بوستان نارنج در منطقه ۱۴، بلوار ابوذر، بلوار پاسدار گمنام واقع است.

جواد منصوری: تثبیت جمهوری اسلامی از دستاوردهای دفاع مقدس بود


نظر شما