جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۰۱۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ویژه‌برنامه چهل‌چراغ و آیین تجلیل از مادر شهید مدافع حرم مرتضی کریمی گفت: جوانان و نوجوانان تشنه دانستن درباره دفاع مقدس هستند، پس باید دلایل و دستاوردهای دفاع مقدس برای آنان تبیین شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در قالب ویژه‌برنامه «چهل‌چراغ» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، از مقام شامخ شهیدان و خانواده آنان در کنار مزار ۴۰ شهید گمنام مناطق مختلف شهر تهران تجلیل می‌شود. به همین مناسبت همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس و در دومین اجرا از ویژه‌برنامه چهل‌چراغ در منطقه ۱۸، ضمن تکریم خانواده شهید مدافع حرم مرتضی کریمی، از تلاش و خدمات امیرحسین شفیعی کارگردان و تهیه‌کننده تئاتر کشور در عرصه تئاتر دفاع مقدس تجلیل شد.

این مراسم شامگاه چهارشنبه دوم مهر با حضور سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جواد منصوری نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سفیر سابق ایران در چین، سید احمد موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و جمعی از خانواده معظم شهدا در محل بوستان شهدای یافت‌آباد و در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد.

در این مراسم جواد منصوری در سخنانی با موضوع جریان شناسی دفاع مقدس اظهار داشت: امروز جوانان می‌پرسند چرا جنگ اتفاق افتاد و نتایج و دستاوردهای دفاع مقدس برای ما چه بود. بدون شک مراکز آموزشی، رسانه‌ها، مسئولان و کارشناسان باید به این پرسش‌ها پاسخ بدهند و این ابهامات را برای نسل جوان روشن کنند.

سفیر سابق ایران در چین افزود: جنگ شد چون انقلاب اسلامی هدفش استکبارستیزی بود و منافع استکبار ایجاب می‌کرد که این جنگ اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه اگر دفاع مقدس نبود حیات انقلاب اسلامی ادامه نمی‌یافت، تصریح کرد: دفاع مقدس در حقیقت آزمون سنگینی برای ما بود که موجب شد بتوانیم از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با جان و دل دفاع کنیم و تا امروز تداوم پیدا کند.

دومین اجرا از ویژه‌برنامه چهل‌چراغ در منطقه ۱۸ با بخش‌های مختلفی همچون تلاوت قرآن، سرود، پخش کلیپ مادران چشم به راه و کلیپی از مادر شهید مرتضی کریمی، پخش کلیپی از کارنامه حرفه‌ای امیرحسین شفیعی، اجرای تواشیح توسط گروه شهید فرجی با موضوع دفاع مقدس، مداحی توسط مداح نوجوان محمدمهدی فردوسیان، سخنرانی و روایتگری توسط حجت‌الاسلام بهرامی برگزار شد.

در این مراسم با اهدای تصویر نقاشی شده شهید و هدایایی هم چون یک قطعه از فرش‌های متبرک حرم امام رضا(ع) و انگشتری از قطعه‌سنگ حرم امام حسین(ع)، از مادر شهید مدافع حرم مرتضی کریمی تکریم و تجلیل به عمل آمد و همچنین با اهدای نشان چهلمین سالگرد دفاع مقدس از تلاش‌ها و خدمات امیرحسین شفیعی کارگردان و تهیه‌کننده تئاتر کشور در عرصه تئاتر دفاع مقدس تجلیل شد.

امیرحسین شفیعی متولد ۱۳۶۳ شهرستان ورامین، کارگردان، نمایشنامه‌نویس، تهیه‌کننده تئاتر و مدیر فرهنگی است. وی برندهٔ جایزهٔ کارگردانی و طراحی صحنه و بازیگری از ادوار مختلف جشنوارهٔ بین‌المللی تئاتر فجر است. مدیر دفتر تئاتر خیابانی و دفتر تولید تئاتر حوزه هنری، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، دبیر اجرایی سوگواره هنرهای نمایشی خمسه، دبیر همایش ملی تئاتر خیابانی سردار آسمانی، عضو هیئت دبیران بخش‌های هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت و مدیر تماشاخانهٔ سرو از دیگر سوابق اجرایی و مدیریتی وی به شمار می‌رود.

آیین ادای احترام به شهدای گمنام، اهدای پلاک هم‌عهدی با شهدا به شهروندان، برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و اهدای بن خرید کتاب به شرکت‌کنندگان به قید قرعه، از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه بود.

این مراسم به همت فرهنگ‌سرای خاتم(ص)، با همکاری شهرداری و شورایاری ناحیه ۳  منطقه ۱۸ و سپاه ناحیه مسلم بن عقیل، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱ در بوستان شهدای یافت‌آباد منطقه ۱۸ برگزار شد. 

روز دوشنبه ۳۱ شهریور همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس نیز در نخستین اجرا از ویژه‌برنامه چهل‌چراغ در منطقه ۱۸، مادر شهید جاویدالاثر احمد مختاری در بوستان ۱۷ شهریور محله شادآباد منطقه ۱۸ و در جوار مزار شهدای گمنام تجلیل شد.

مراسم چهل‌چراغ از طریق صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای خاتم(ص) به نشانی farhangsara_khatam قابل مشاهده بود. 
نظر شما