سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۱۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۱
تابلو شهدای فاجعه منا اثر استاد بدر السماء که دوم مهرماه در مراسم آیین افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهید رکن آبادی در فرهنگسرای ملل رونمایی شد در نزدیکی ساختمان سازمان حج و زیارت نقاشی دیواری می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نقاشی استاد رضا بدر السما برای شهدای منا با عنوان  «شهدای فاجعه منا» به پیشنهاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری سازمان زیباسازی به زودی  بر روی یکی از دیوارهای نزدیک سازمان حج و زیارت به شکل دیوار نگاره نقاشی می‌شود.
تابلوی شهدای منا روز چهارشنبه دوم مهرماه در سال روز شهادت شهید دکتر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان و در مراسم آیین افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهید رکن آبادی در فرهنگسرای ملل  با حضور حجت الاسلام امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری و حضور ویدیو کنفرانسی دکتر خامه یار، رایز فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان، سرکار خانم حاج علی گل، همسر مکرمه شهید رکن آبادی، علیرضا زندوکیلی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری رونمایی شد. 

نقاشی دیواری مظلومیت شهدای منا که با تکنیک گواش و آبرنگ نقاشی شده بیانگر یکی از تلخ‌ترین اتفاق‌های تاریخ جهان اسلام است و گامی مهم در جهت نمایان ساختن بی‌کفایتی آل‌سعود و مظلومیت مسلمانان جهان با استفاده از ابزار هنر است.

مظلومیت شهدای منا نقاشی دیواری می‌شود

اثر استاد رضا بدر السما که حدود 200 زائر درآن وجود دارد  برگرفته از نقوش و طرح‌های ایرانی است، در این اثر رنگ‌های گرم به‌وفور استفاده شده است که تداعی تشنگی زائران خانه خدا و خوف و رجای ناشی از این فاجعه است، از نگاهی دیگر رستگاری عروج شهدای منا به همراه رقصی سماع گونه به تصویر کشیده شده است.

در این اثر آیه 100 سوره "نساء" با موضوع اجر و پاداش شهادت در راه هجرت به خانه خدا در حاشیه تابلو کار شده‌ است؛ همچنین آیه 25 سوره حج در حاشیه خانه خدا نوشته شده است که بیانگر وجود عذابی دردناک برای کسانی است که در سرزمین خانه خدا دست به ستم علیه زائران و مسلمانان می‌زنند، این دو آیه دو سمت از فاجعه منا را به تصویر می‌کشد.

مظلومیت شهدای منا نقاشی دیواری می‌شود

نظر شما