پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۱
کد خبر: ۱۱۰۱۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
مدیریت امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت هفته دفاع مقدس کلیپ «شیفتگان» را با موضوع سیره کتاب‌خوانی شهدا تولید و منتشر کرد.
کلیپ «شیفتگان کتاب» با موضوع علاقه شهدا به کتاب‌خوانی منتشر شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس کلیپ «شیفتگان» را با موضوع سیره کتاب‌خوانی شهدا تولید و منتشر کرد. 

با مرور کوتاهی از تاریخ هشت سالهٔ دفاع مقدس در می‌یابیم کتاب و کتاب‌خوانی حوزهٔ مورد علاقه و دغدغهٔ بسیاری از شهدا بوده است. رزمندگان اسلام متأثر از این همت و سنت، هم در زمانی که به تحصیل اشتغال داشته‌اند و هم در گاه جهاد و رزم، به مطالعه اهتمام داشته و دیگران را به فرهنگ کتاب‌خوانی و کتاب‌دوستی توصیه و تشویق کرده‌اند.

روایات بسیاری دربارهٔ شهدای دفاع مقدس نقل شده که می‌گوید: چنانچه وجهی به دست می‌آوردند، آن را در خرید کتاب و مطالعه هزینه می‌کردند. با کتاب‌های خاک خورده، کتابخانه درست می‌کردند و جوانان و نوجوانان را با کتاب و مطالعه آشنا می‌کردند. کتاب را بهترین هدیه دانسته و به هر وجه ممکن در ترویج کتاب‌خوانی تلاش می‌کردند.

امروز برای ملتی که می‌خواهد راه شهیدان خود را پاس دارد و به آنان اقتدا کند، آگاهی از سبک زندگی و خصوصیات و رفتارهای فرهنگی شهدا، بسیار مهم است. در این میان اما تصور نمی‌شد که خاطرات بسیاری از مطالعه و کتاب‌خوانی شهدا موجود باشد.

کلیپ «شیفتگان کتاب» را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید و برای بهره‌مندی از سایر برنامه‌های مجازی مدیریت امور کتابخانه‌ها به صفحه اینستاگرام tehran_library  مراجعه کنید.

نظر شما