شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۱۰۱۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
فرهنگ‌سرای کار و تعاون، به مناسبت هفته دفاع مقدس در ویژه‌برنامه عرفای واصل بخشی از وصیت‌نامه شهدا را منتشر می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای کار و تعاون در ویژه‌برنامه «عرفای واصل» بخشی از وصیت‌نامه شهدا را به منظور ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس تولید و در فضای مجازی منتشر می‌کند که در آخرین برنامه بخش‌هایی از وصیت‌نامه «شهیده فهیمه سیادی» منتشر شده است.

شهیده سیاری، خرداد سال ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمد. دوره تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در تهران سپری کرد و سپس به همراه خانواده به زنجان رفت. 
وی در سال‌های ۵۶ و ۵۷ که کشور در تب ‌و تاب انقلاب بود، جذب پایگاه مسجد حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف زنجان شد و در آن‌جا توسط بزرگانی چون آیت‌الله مشکینی و آقای رضوانی از وجود حوزه علمیه خواهران در قم آگاه شد، در سال ۱۳۵۷ تصمیم گرفت برای تحصیل علوم آل‌محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم عازم قم شود. 

او دو سال در مکتب توحید و در مدرسه علیمه شهید قدوسی از خرمن معارف دینی خوشه برچید. پس از پیروزی انقلاب که غرب کشور، به‌ویژه کردستان عرصه تاخت‌وتاز گروهک‌های معاند و خطر نفوذ مکاتب و فرهنگ‌های الحادی در میان نوجوانان، قرار گرفت، وی در ۶ آذر سال ۱۳۵۹ کوله‌بار سفرش را بست و به‌ همراه یکی از یارانش، راهی شهر بانه شد تا بلکه بتواند با آموزش‌های صحیح دینی در راستای آگاهی‌بخشی به فرزندان مظلوم آن سرزمین، گام‌هایی را بردارد. سیاری به همراه سه بانوی دیگر که قصد سفر به شهر سقز را داشتند موقع عبور از منطقه دیواندره در ۱۲ آذر ماشین حامل آنان مورد حمله قرار گرفت و به درجه شهادت نایل آمد.

 علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این برنامه  می‌توانند روز پنجشنبه سوم  مهرماه به صفحه مجازی این مرکز به نشانی@farhangsara_kar مراجعه کنند.

 
نظر شما