سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۰۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۰۱۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به فعالیت های این سازمان برای اربعین حسینی(ع) در تهران گفت: ستاد ملی کرونا تا امروز اجازه برگزاری برنامه پیاده روی اربعین جاماندگان حسینی در تهران را نداده است، اما این آمادگی را داریم تا هر زمان که اجازه برگزاری داده شود، این مراسم را با شکوه هرچه تمام و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ‌ وهنر، حجت‌الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به برنامه‌های این سازمان در خصوص اربعین حسینی(ع)، گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ۲۵ برنامه را برای اربعین حسینی(ع) تدارک دیده است که این برنامه‌ها در سراسر تهران اجرا خواهد شد.

وی افزود: در حوزه اربعین همانند محرم، پایبند به دستورات ستاد ملی کرونا هستیم و تا کنون نیز اجازه برگزاری برنامه جاماندگان را نداده‌اند؛ اما سازمان فرهنگی هنری شهرداری این آمادگی را دارد تا هر زمان که اجازه برگزاری داده شود، این مراسم را با شکوه هرچه تمام و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و برپایی موکب‌ها و فعالیت‌های فرهنگی که در مسیر میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اجرا می‌شود را برگزار کند؛ اما بعید است با توجه به اتفاقاتی که رخ داده و افزایش روند شیوع بیماری، این اجازه صادر شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: این سازمان در چند نقطه تهران چهار جلسه فاخر را با کمک هیئات مذهبی به سبک محرم و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و تحت نظارت ستاد کرونا، برگزار خواهد کرد. «بلندا»، با محوریت روضه‌ و چهارپایه‌خوانی، عنوان برنامه‌ای است که در دهه آخر صفر به صورت گسترده در سطح تهران از سوی جوانان و به صورت روزانه برگزار می‌شود. در این برنامه هر روز ۷۰ چهارپایه‌خوان در پنج نقطه از پایتخت برنامه خواهند داشت. در واقع چیزی حدود ۳۵۰ اجرا در کوچه‌های تهران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امرودی با اشاره به برنامه «نشان حسینی» و پشت‌نویسی ماشین‌ها در اربعین امسال، گفت: فضای شهر تهران نیاز است تا مجدداً برای دهه آخر صفر آماده شود. همچنین مسابقه کتابخوانی مجازی در حوزه محرم، امام حسین(ع) و اربعین را خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه گروه‌های جهادی و کمک‌های مؤمنانه نیز گفت: گروه‌های جهادی تحت عنوان «خادم منتظر» با کمک‌های مردمی که جمع‌آوری کرده‌اند، برنامه طبخ و توزیع غذا را در میان مناطق محروم و کم‌برخوردار خواهند داشت. همچنین شماره تماس ۱۸۳۷ را برای کسانی که در دهه آخر صفر به‌دنبال مکانی روباز و با رعایت کامل پروتکل‌ها برای برگزاری مجالس مذهبی، روضه و هیئت‌ هستند، اعلام کرده‌ایم و بر این اساس نزدیک‌ترین فضایی که به هیئت مذهبی آن‌ها وجود داشته باشد را در اختیارشان قرار می‌دهیم. البته مفروش کردن و کمک‌های بهداشتی که لازم است در این حوزه انجام شود از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری ارائه می‌شود.
نظر شما