پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۰۱۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
نمایش آیینی «گوشه خاموش فراموش شده» با مشارکت فرهنگ‌سرای ابن‌سینا از ۳ تا ۱۱ مهر اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایش آیینی «گوشه خاموش فراموش شده» با اجرای گروه هنری «خزان ارغوان» در ماه صفر اجرا می‌شود. در این نمایش تلاش می‌شود تا با استنباطی به روز و زبان هنر و با تکیه بر اتفاقات دوسال رنجی که در فوعه و کفریا به وقوع پیوست، گریزی نیز به واقعه کربلا داشته باشد.

سال ۲۰۱۵ دو شهرک شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» با ۴۰ هزار نفر جمعیت توسط گروه‌های تروریستی تکفیری به محاصره کامل درآمدند. طی سه سال گذشته این دو شهرک به نماد مقاومت و استقامت تبدیل شدند و به همین دلیل تروریست‌ها تمام تلاش خود را برای درهم شکستن این مقاومت مقدس به کار گرفتند. صدها حمله با انواع تجهیزات اهدایی از سوی حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای تکفیری‌ها انجام شد. گروه های تروریستی مستقر در اطراف این دو شهرک، با انواع سلاح های سنگین اعم از موشک، توپ و تک تیراندازهای خود به طور مستمر مردم این شهرک ها را هدف قرار می دادند که در مجموع ۱۹۲۳ نفربه شهادت رسیدند و ۳۸۶۸ نفر هم زخمی شدند که بیشتر آنها زن و کودک بودند فوعه و کفریا طی این سه سال بدون آب، برق، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی ایستادگی کردند و زخمی ها نیزغالبا شهید می شدند. اخبار و روایت های زیادی منتشر شده بود که ساکنان شهربه دلیل قحطی و نبود آذوقه برگ های درختان را می پزند و می خورند. اما این شیعیان صبور و مقاوم با وجود تمام سختی ها با تأسی به اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت پیامبر (صلی ا... علیه و آله و سلم) حاضر نشدند مقابل یزیدیان زمان سر خم کنند و دست از آرمان هایشان بردارند.

با توجه به این موضوع تاریخی معاصر با محوریت مقاومت، گروه هنری خزان ارغوان با مشارکت فرهنگ‌سرای ابن‌سینا، پس از نمایش آیینی «خزان ارغوان» که در ایام فاطمیه ۱۳۹۸ بر روی صحنه رفت و با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبه رو شد، دومین اثر مشارکتی با این فرهنگ‌سرا را از ۳ تا ۱۱ مهر هرشب ساعت ۲۰ به روی صحنه می‌برد.

گوشه خاموش فراموش شده را «بهراد رحمانی» کارگردانی می‌کند و نویسندگی آن به عهده «سیدامیر محسن صدرپور» است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این نمایش که به صورت رایگان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا برگزار می‌شود به آدرس شهرک قدس (غرب) خیابان شهید دادمان، ابتدای خیابان شهید حسن سیف، محوطه باز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن 09338883747 (روابط عمومی) تماس بگیرند.


نظر شما