جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۳
کد خبر: ۱۱۰۱۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
همزمان با هفته دفاع مقدس منتشر می شود
فرهنگ‌سرای ملل از کتاب صوتی «کارنامه فرمانده» روایتی از زندگی شهید سرلشکر فلاحی در نمایشگاه «اقتدار ۴۰» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ایمان کُرد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و رییس فرهنگ‌سرای ملل ضمن اعلام این خبر گفت: در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، در اقدامی مشترک با همکاری معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش و مؤسسه ایران صدا، کتاب صوتی «کارنامه فرمانده» تهیه شده و همزمان با سالروز شهادت سرلشکر فلاحی با حضور فرماندهان لشکری و مسئولان مدیریت شهری رونمایی می‌شود. این برنامه روز دوشنبه هفتم مهر ماه ساعت ۱۴ برگزار می‌شود. 

کرد افزود: یکی از مهم‌ترین رویکردهای فرهنگ‌سرای ملل، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مشارکتی و هم‌افزا در برنامه‌ها، خصوصاً برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال است و اجرای این برنامه همزمان با برپایی نمایشگاه «اقتدار ۴۰» با همکاری معاونت فرهنگی ارتش در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد بود.

رییس فرهنگ‌سرای ملل گفت: شهید والامقام سرلشکر فلاحی از فرماندهان شاخص و نوابغ نظامی است که با وجود اینکه تقریباً یک سال و چند روز در دوران دفاع مقدس مسئولیت داشت، اما منشأ خدمات فراوانی بود و بخشی از آن در قالب کارنامه روزهای آغازین دفاع مقدس قابل تبیین است و چنان‌که خود او در وصیت‌نامه‌اش آورده بود «کارنامه» او برای همیشه در معرض قضاوت نسل‌های متوالی قرار خواهد داشت. کارنامه‌ای که دستاورد بارز آن فرماندهی مدبرانه نیروی زمینی ارتش بود که رؤیای خام صدام را نقش بر آب کرد و پایه‌گذار عملیات ثامن‌الائمه علیه‌السلام و شکست حصر آبادان شد.

این برنامه همزمان با هفتم مهر ماه، سالروز شهادت شهیدان فلاحی و یاران، نامجو، فکوری، کلاهدوز و جهان‌آرا در نمایشگاه «اقتدار ۴۰» در باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.
نظر شما