جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۰۲۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
ویژه‌برنامه «چهل چراغ» به همت فرهنگ‌سرای خانواده روز چهارشنبه ۹ مهر ساعت ۱۶ در جوار شهدای گمنام غواص در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پخش نماهنگ و کلیپ‌هایی از دوران دفاع مقدس، روایتگری جنگ، پاسخ به شبهات، برپایی نمایشگاه کتاب و تجلیل از مادر شهید جاویدالاثر «سیاوش فرهادپور» بخش‌هایی از این برنامه است.

این برنامه همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با هدف ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس برگزار می‌شود.

نوجوان و جوان امروز در معرض تهاجم شدید رسانه‌ای بدخواهان نظام اسلامی است، کم رنگ نمودن اسطوره‌هایی چون شهدای دفاع مقدس و تحریف تاریخ جنگ از اهداف آنهاست و باید با زنده نگه داشتن یاد شهدا و خانواده آنان، راه نفوذ دشمن را بست.

شهید «سیاوش فرهادپور» گروهبان اول ارتش بود و نهم مهر ۱۳۶۴، در جاده پیرانشهر بر اثر اصابت ترکش خمپاره توسط نیروهای عراقی به مقام والای شهادت رسید و تاکنون جاویدالاثر است.

پیكر مطهر دو غواص شهید گمنام ۱۹ و ۲۰ ساله كه در عملیات كربلای ۴ و در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسیده‌اند، مردادماه سال ۱۳۹۴ در حوزه هنری به خاک سپرده شد.

شهروندان برای حضور در برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به تقاطع خیابان حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی در کنار مزار شهدای گمنام مراجعه کنند.

همچنین برنامه‌های مجازی این مرکز در صفحه‌های Farhangsara_khanevade @ و Ketabkhanekhanevade @ قابل دسترس علاقه‌مندان است. 



مطالب مرتبط
نظر شما