سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۱۰۳۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
فرهنگ‌سرای معرفت کلیپ «اتحاد میهن» را با موضوع نقش اقوام ایرانی در دفاع مقدس تولید و منتشر کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای معرفت کلیپ «اتحاد میهن» را با موضوع نقش اقوام ایرانی و فداکاری‌های اقوام مختلف در دفاع مقدس تولید و منتشر کرد. 

کلیپ «اتحاد میهن» با هدف معرفی تعدادی از این اقوام و عملیات‌های مهم انجام‌شده تولید شده است. عملیات کربلای ۵‌ یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بود. یکی از لشکرهای شرکت‌کننده در این عملیات، لشکر ۴۱ ثارالله کرمان به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بود. در این عملیات دشمن با حمایت کشورهای غربی، عملیات رزمندگان ایرانی را شناسایی کرد که همین امر موجب به خاک و خون کشیده شدن جوانان ایرانی و شهادت ۵۴۷ نفر از نیروهای لشکر ۴۱ ثارالله شد.

لشکر انصارالحسین همدان پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط سپاه پاسداران همدان با محوریت شهید محراب آیت‌الله مدنی تشکیل شد. این لشکر به عنوان طلایه‌دار عملیات مرصاد جزء اولین نیروهای تدافعی حاضر در منطقه بود که سد آهنین در مقابل ستون زرهی منافقین ایجاد کرده و از پیشروی آنان جلوگیری کرد. عمیلات غرورآفرینی که به همت والای رزمندگان لشگر ۳۲ انصارالحسین در منطقه تنگه چهار زبر رقم خورد و پس از این اتفاق بزرگ به تنگه مرصاد تغییر نام داد.

علاقه‌مندان برای مشاهده این کلیپ و بهره‌مندی از سایر برنامه‌های مجازی فرهنگ‌سرای معرفت می‌توانند به صفحه اینستاگرام این فرهنگ‌سرا به نشانی marefat.farhangsara@  مراجعه کنند. 
نظر شما