سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۳۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون اعتقاد دارد که هنرمندان باید برای ثبت فداکاری کادر درمان وارد میدان شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، با بیان اینکه ویروس کرونا سرانجام شکست می‌خورد و آثار مخرب ناشی از شیوع این بیماری از بین خواهد رفت، گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که برای همیشه در ذهن ملت ما و به ویژه در تاریخ کهن کشورمان ثبت و ضبط خواهد شد، کوشش و تلاش‌هایی است که پرستاران و پزشکان در جهت ریشه‌کن شدن این ویروس انجام دادند؛ این ازخودگذشتگی‌ها و فداکاری‌ها با هیچ چیزی قابل قیاس و جبران نیست.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم و به ویژه افرادی که مبتلا به کرونا شدند و به واسطه اقدامات پزشکان مجدد بهبود یافتند باید قدردان زحمات کادر درمان باشند، گفت: کسانی‌که کرونا را جدی نگرفته‌اند و برای نابودی هرچه بیشتر و بهتر این بیماری با کادر درمان تعامل ندارند منجر به افزایش احساس خستگی در این قشر از جامعه می‌شوند.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله برای از بین رفتن کرونا تعامل عموم مردم با متولیان حوزه سلامت و عمل به دستورالعمل‌هایی است که در واقع صرفاً برای سلامتی خودمان اندیشیده شده است.

فداکاری کادر درمان هرگز فراموش نمی‌شود

این هنرمند با بیان اینکه قطعاً ایثار و فداکاری کاردرمانی کشور به گوش نسل‌های آینده خواهد رسید گفت: چنین وقایعی در تاریخ کشور ما هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد؛ همانطور که دوران دفاع مقدس و عملکرد رزمندگان آن دوران فراموش نشد.

تلاش بی‌وقفه کادر درمانی بیمارستان بقیه الله (عج) برای بیماران کرونا

وی با اشاره به نقش هنر و هنرمندان در ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و ازخودگذشتگی به تلاش متولیان این عرصه در راستای برجسته‌سازی و نهادینه شدن اقدامات ارزنده کادر درمان در جهت شکست کرونا برای آیندگان تاکید کرد و گفت: هنر زبان ماندگاری دارد که یقیناً در هر مسئله‌ای که ورود کند می‌تواند به آن موضوع اهمیت داده و ماندگار کند؛ ساخت فیلم و سریال‌های اصولی و پرمحتوا در مسیر قدردانی از کادر درمان می‌تواند آثاری ماندگار برای نسل کنونی و آیندگان باشد؛ هنرمندان باید وارد میدان شوند و برای تقدیر از تمام زحمات کادر درمان با هر ابزاری و حرفه‌ای در دست دارند آثاری مطلوب و شایسته از خود به جا بگذارند.

اهالی رسانه با «جشنواره فصل همدلی» به رسالت خود عمل می‌کنند

الماسی با تأکید بر این نکته که روحیه فداکاری و ایثار جزو فرهنگ اصیل ایرانیان است، گفت: هر زمان که جامعه بنا به هر دلایلی با مشکل رو به رو شد، این مردم بودند که داوطلبانه و پیشگام‌تر از مسوولان پای کار آمدند، پویش ایران همدلی که توسط مردم جریان دارد مصداق بارز این مسئله است.

وی اقدام متولیان فرهنگسرای اندیشه در خصوص راه اندازی جشنواره فصل همدلی که هدف بزرگی همچون تقدیر و برجسته سازی تلاش‌های کادر درمان را دنبال می‌کند را ستود و گفت: سکوت در قبال روزها و شب‌های سخت که کادر درمان سپری می‌کنند، جایز نیست؛ فرهنگسرای اندیشه به رسالت خود عمل می‌کند و امید دارم دیگر مجموعه‌های فرهنگی و هنری با شدت بیشتری در این عرصه تقدیر از مجاهدت‌های مسوولان حوزه سلامت خوش بدرخشند.
مطالب مرتبط
نظر شما