جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۱۰۳۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
جهت همگرایی و استفاده از آرا و خلاقیت‌های هنرمندان گرافیک و نیز طراحان فراخوان طراحی پوستر پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان منتشر شد.
فراخوان طراحی پوستر پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان منتشر شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر،به نقل از شبکه ترویج کتابخوانی ایران، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان را با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای همکار برگزار می‌کند.
 
جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، رویدادی سالیانه است که اجرای آن بین شش تا هشت ماه طول می‌کشد. در مرحله اول باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با حمایت تسهیل‌گران بزرگ‌سال که در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، با حضور حداقل ۱۲ کودک یا نوجوان تشکیل می‌شود.
 
پس از ثبت باشگاه در سامانه شبکه ترویج به آدرس: www.bookpromotion.ir اعضای آن باشگاه از تسهیلات خرید کتاب با تخفیف ۵۰ درصد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند می‌شوند. هر عضو دست‌کم یک کتاب تهیه می‌کند. اعضای باشگاه کتاب‌هایشان را مبادله می‌کنند و می‌خوانند. سپس درباره کتاب‌ها گفت‌وگو می‌کنند، برای نویسندگان کتاب‌ها، نامه می‌نویسند. درباره کتاب‌ها فیلم‌های موبایلی می‌سازند و بهترین کتاب خوانده شده را با گفت‌وگو و بحث انتخاب و معرفی می‌کنند.
 
در همین راستا جهت همگرایی و استفاده از آرا و خلاقیت‌های هنرمندان گرافیک و نیز طراحان محترم فراخوان طراحی پوستر این برنامه را به شرح ذیل اعلام می‌دارد.
 
مقررات عمومی فراخوان:
– هنرمندان به همراه هر طرح پیشنهادی، توضیحات مفهومی طرح را ارسال کنند.
 
– طرح‌ ارسالی نباید قبلاً درجایی چاپ، کپی و استفاده‌شده باشد.
 
-حجم فایل ارسالی حداقل ۲ و حداکثر ۵ مگابایت با پسوند JPG باشد و به آدرس الکترونیکی  iranbookpromotion@gmail.com    ارسال و همراه با هر طرح توضیحات کامل طرح  قید شود.
 
– طرح‌ پس از انتخاب باید با کیفیت مناسب چاپ، تهیه و ارائه شود.
 
– در موضوع ایمیل حتماً نوشته شود: «پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان»
 
-مشخصات طراح همراه با فایل ارسالی ذکر شود:
 
نام و نام خانوادگی، سال تولد، نام شهر یا روستا، تلفن ثابت، تلفن همراه
 
– همه هنرمندان می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.
 
– هر نفر می‌تواند تا سه طرح ارسال کند.
 
مقررات تخصصی فراخوان:
– پوستر طراحی شده می‌بایست بازتاب نگرش و مفهومی از ترویج کتاب‌خوانی و مطالعه و نیز توجه به مقوله کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان و تفکر جمعی باشد.
 
– هنرمندان با توجه به موضوع جشنواره، علاوه بر زیبایی و ماندگاری متن، گرافیک و تصویرگری به موضوع برنامه توجه داشته باشند و گسترش و ترویج کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان را در نظر بگیرند.
 
– توجه به نمادها و ارزش‌های ملی و اسلامی در طراحی پوستر مورد توجه قرار گیرد.
 
– سایز پوستر ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر با dpi 300 باشد.
 
جوایز:
به پوستر برگزیده علاوه بر مبلغ ٢٠ میلیون ریال جایزه، لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
 
تقویم اجرایی:
آخرین مهلت ارسال آثار 22 مهرماه ١٣٩٩
 
اعلام نتایج نهایی مرحله پایانی: 28 مهرماه ١٣٩٩
 
نشانی و شماره تماس دبیرخانه دائمی فراخوان: تهران، خیابان قایم مقام فراهانی، خیابان فجر، نبش کیهان، ساختمان فجر، طبقه ۵، ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
 
کد پستی: ۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱
 
تلفن: ۸۸۳۴۲۹۸۰


نظر شما