شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۰۳۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش گفت: سامانه امید به زودی به صورت ملی و در سراسر کشور برای ارائه خدمات مشاوره، راه اندازی خواهد شد.
راه اندازی سامانه امید به صورت ملی برای ارائه خدمات مشاورهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمدمهدی تندگویان  از راه‌اندازی سامانه امید در سراسر کشور خبر داد و گفت: سامانه امید به منظور ارائه خدمات مشاوره به صورت نظارت شده و توسط مشاوران تأیید شده ایجاد و به زودی نیز به صورت ملی راه اندازی می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان افزود: این سامانه در حال حاضر در کرمان به صورت پایلوت در حال بهره برداری است و پس از راه اندازی ملی، همه می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و از خدمات مستوره آن استفاده کنند.

تندگویان با بیان اینکه رویکرد اصلی از راه اندازی این سامانه کمک به مشاوره ازدواج و تسهیل دسترسی مردم به خدمات مشاوره است، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا اغلب جلسات مشاوره به صورت غیرحضوری شده و به دنبال این امر نیز دسترسی مردم به خدمات مشاوره سخت‌تر و کلاه‌برداری‌های اینترنتی نیز در فضای مجازی افزایش یافته است.

وی با توضیح در خصوص علت راه اندازی این سامانه عنوان کرد: متأسفانه مدتی است که مشاوره‌های قلابی و بدون کارشناسی به ویژه در فضای مجازی افزایش یافته و این مشاوره‌ها با انجام مشاوره‌های غیرعلمی در حال سو استفاده از مردم و کلاهبرداری هستند. این سامانه به منظور ارائه خدمات کارشناسی و مطمئن و جلوگیری از آسیب به مردم راه اندازی شده است.

وی درباره نحوه عملکرد سامانه امید توضیح داد: متقاضیان می‌توانند پس از ثبت نام و تأیید شخصیت حقیقی آنها به صورت محرمانه، مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف مشاوره، روانشناسی شخصی، ازدواج، اشتغال و غیره مطرح کنند. پس از ثبت مشکل اصلی مراجعه کنندگان، مشاوران مورد تأیید سازمان نظام روانشناسی به صورت مجازی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند و مردم می‌توانند از خدمات آنها بهره مند شود.

معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد: متقاضیان پس از انتخاب مشاور خود، ارتباطات و جلسات اولیه را به صورت رایگان با مشاور برقرار می‌کنند و در صورت تمایل به ادامه استفاده از خدمات مشاوره، این ارتباط با نظارت سازمان نظام روانشناسی و با تعرفه‌های مشخص و تعیین شده ادامه خواهد یافت.

تندگویان یکی از نکات مثبت این سامانه را ارائه خدمات مشاوره با قیمت‌های متعارف، خواند و تصریح کرد: این مشاوره‌ها بر اساس تعرفه دولتی و با نظارت سازمان روانشناسی انجام می‌شود و از مبالغ نجومی مشاوره خبری نیست. مشاوران حاضر در این سامانه نیز همگی مورد تأیید بهزیستی، سازمان نظام روانشناسی معاونت امور جوانان و نهادهای مسئول هستند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش عنوان کرد: در حال حاضر سامانه امید در استان کرمان در حال آزمایش است تا نواقص آن مشخص شود. به زودی و طی ماه پیشرو دوره آزمایشی آن پایان یافته و در سطح کشور به صورت ملی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. بستر مالی سامانه امید نیز به زودی به شبکه بانکی متصل و مشاوران آن به صورت مداوم به روز رسانی خواهند شد تا مردم بتوانند از خدمات آن استفاده بکنند.
نظر شما